Senaste nytt

Vad krävs för uppgradering till United Airlines Economy Plus?

David

Medlem
Åkte kvällsflyget NRT-TPE i fredags i Ekonomi Plus och fick plats där redan vid incheckningen 06:00 på GUM som var dagens startpunkt. Kan beror på *A Gold (inte CO/UA) men ingen aning, märkte först när jag fick ett UA-boardingkort utskrivet att det var ekonomi plus. :)

Märkbart mycket bättre utrymme framåt uppskattades, men annars var det ju precis samma som en vanlig ekonomiplats. :)
 

Dr. Miles

Expert
Åkte kvällsflyget NRT-TPE i fredags i Ekonomi Plus och fick plats där redan vid incheckningen 06:00 på GUM som var dagens startpunkt. Kan beror på *A Gold (inte CO/UA) men ingen aning, märkte först när jag fick ett UA-boardingkort utskrivet att det var ekonomi plus. :)

Lite OT.

United brukar "sälja" extra miles vid check in när man checkar in via internet eller via deras check-in kiosk.
Fick du någon erbjudande när du checkade in i Guam?
 

David

Medlem
Lite OT.

United brukar "sälja" extra miles vid check in när man checkar in via internet eller via deras check-in kiosk.
Fick du någon erbjudande när du checkade in i Guam?

Hej, nej det sades inget om det vid incheckningen men jag är å andra sidan inte United-medlem.
 

rlager

Medlem
Tack för bra tips. Håller med om att det verkar vara väldigt lite skillnad. Riktigt dåligt plats mot ganska dålig plats.
 

JensE

Medlem
Det är ship #060 (N78060) av 767-400 som har fått nya konfiguration med economy extra samt flat beds i BusinessFirst (samma som 757-200 och 777-200).
 
Last edited:

JensE

Medlem
Och även premiär för Channel 9 på ett Continental plan.
För er som inte känner till detta så har det funnits ett bra tag på United och är en radiokanal som finns i IFE som man kan lyssna på radiotrafiken mellan flightdeck och ATC.
 

mry

Medlem
United Economy Plus?

I samband med min usa resa i höst så kommer jag flyga med united mellan chicago och San Fransisco.

Eftersom att jag har EBG så verarkar det som att jag kan välja i plats i planet på de rader som är united plus, Gör jag detta via uniteds sida så får jag dock betala för samma platser (45/55 dollar). Är det ett fel som gör att jag får boka de platserna eller borde jag få boka de platserna för att jag är *G ?
 
Toppen