Senaste nytt

Resa Göteborg-Luleå

Fredro

Medlem
Hej

Är rätt så ny här och har läst en del vad som skrivs. Skulle gärna vilja ha lite tips på hur jag kan maximera min resa till LLA från GOT med SK

Planen är att samla in lite poäng på aegean, och jag kommer att köra på klass V. Då jag såg att de hade en gräns på 600 miles vilket betyder att jag inte kan ta en biljett till ARN och sedan en separat till LLA. Men om jag bokar biljetten direkt från GOT till LLA (den går i vilket fall via ARN) så räknar de väl den totala längden miles på hela resan?

Sen så står det 100% på klass V på aegean vilket betyder dubbla miles?

Så skulle det spela någon roll hur jag routar om resan inom sverige?

Tackar för tips
 
Tror inte att lyckas routa resan inom Sverige med SK mer än att köpa 2 separata resor GOT-ARN och ARN-LLA. Så brukade jag göra förut.
Eventuellt kan du prova göra GOT-CPH-ARN för samma pris som för direktflyg men jag läste här på forumet att denna möjligheten är numera borttagen. Med tanke på att numera SK koopererar med CF(City Airline) vid bokning av GOT-LLA kan du även få flyga direktflyg.
Har SK flighter från LLA till mer än ARN?
 

Alx

Medlem
Minimum 600 miles är ingen minimigräns för hur lång din flygning måste vara, utan en gräns för hur många poäng du minst kommer att tjäna. Det vill säga: flyger du en sträcka på låt säga 400 miles så tjänar du i alla fall 600 miles! Så var och en av dina sträckor GOT-ARN-LLA kommer generera 600 miles på Aegean i V klass. :)
 

Fredro

Medlem
Minimum 600 miles är ingen minimigräns för hur lång din flygning måste vara, utan en gräns för hur många poäng du minst kommer att tjäna. Det vill säga: flyger du en sträcka på låt säga 400 miles så tjänar du i alla fall 600 miles! Så var och en av dina sträckor GOT-ARN-LLA kommer generera 600 miles på Aegean i V klass. :)

Låter bra, så det bästa är att boka 2 gånger, en för GOT-ARN t/r sedan ARN-LLA t/r eller blir det samma sak som att boka GOT-LLA (med SK blir det automatiskt ett byte på ARN)
 

Alx

Medlem
Låter bra, så det bästa är att boka 2 gånger, en för GOT-ARN t/r sedan ARN-LLA t/r eller blir det samma sak som att boka GOT-LLA (med SK blir det automatiskt ett byte på ARN)

Det spelar ingen roll, alla flighter räknas som separata flighter i alla fall. Så jag hade bokat det som en sammanhängande bokning så du får ev. bagage checkat hela vägen och blir ombokad på nästa flight om den första skulle bli försenad. :)
 

mry

Medlem
SAS hade under sommaren en linje från London till Luleå, så du hade kunnat flyga Göteborg-London-Luleå...:p

Att de la ner den kändes som ganska väntat. Vem vill flyga till och från LHR på lördagskvällar bara?

Varför de inte flyger LLA-CPH förstår jag dock inte...
 
Toppen