Senaste nytt

Tips om hotell i Stockholm city med bra lojalitetsprogram och möjlig avtalsrabatt

Conan

Medlem
Hej,

Jag skulle behöva er expertis.

Jag har börjat ett nytt jobb som innebär resor med övernattning på hotell i Stockholm minst en natt per vecka framöver. Vårt kontor ligger mitt i city så det är smidigt att ha boendet i city, gärna med gångavstånd till centralen. Jag har sedan tidigare positiva erfarenheter av Clarion Hotel Sign och av Elite Eden Park Hotel, som tidigare arbetsgivare hade avtal med. Företaget som jag nu jobbar på är relativt kostnadsmedvetet, därför är de lyxigaste hotellen inte aktuella så det är mellansegmentet vi siktar på.

Primärt handlar det om att jag skall hitta ett bra hotell i Stockholm med bra gästprogram. För er info har jag inte någon guldnivå på något gästprogram idag och jag har i nuläget inte heller guld på något flygprogram som jag kan statusmatcha emot.

Sekundärt siktar jag även på att få ett bra företagsavtal med hotellet/kedjan. Det handlar totalt om några hundra övernattningar i Stockholm per år men företaget har även en del övernattningar i övriga storstäder i Norden och en del globalt vilket borde kunna ge en bra avtalsrabatt.

Alla tips och erfarenheter är välkomna!
 

A380*G

Medlem
Spontant känns Scandic som ett alternativ eftersom det alltid finns hotell i olika lägen och prisklasser i "storstäderna" i Norden. Frågan är vilka globala riktiga storstäder du funderar på? :)
 

Chrille

Medlem
Scandic har en liten "dip" just nu eftersom Continental är stängt för renovering. Men det kanske blir desto bättre när det är överstökat. Själv övernattar jag några gånger i månaden, och då blir det oftast på Radisson Waterfront, några få steg från Centralen efter att dom öppnat upp en speciell utgång mot hotellet.

Club Carlson är ett bra program eftersom du har goda möjligheter att uppnå Gold Elite klass, kanske t o m Concergie.
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Scandic om Du önskar förhandla avtalspris och sedan i huvudsak håller Dig i Norden. För den globala delen på motsvarande nivå: Club Carlsson.
 

Conan

Medlem
Tack för snabba svar!

Det som talar för Scandic är bra avtalsrabatter och att hotellen i storstäderna är i ganska bra skick. Volymen på hotellnätterna ligger trots allt i norden. När vi övernattar globalt är det ofta i samband med konferenser med allt vad det innebär. Det som talar mot är utbudet på bra Scandic hotell i Stockholm. Continental är stängt till 2015… Finns det något annat Scandic hotell ni rekommenderar?

Club Carlsson låter bra på flera punkter. Bra lojalitetsprogram och att komma upp i Gold Elite känns som enkelt kanske t o m Concergie. Radisson Waterfront känns som ett mycket bra hotell utifrån mina önskemål, dock känns det rätt dyrt. Vad brukar ni betala per natt? Har ni någon avtalsrabatt?
 

mry

Medlem
Club Carlsson låter bra på flera punkter. Bra lojalitetsprogram och att komma upp i Gold Elite känns som enkelt kanske t o m Concergie. Radisson Waterfront känns som ett mycket bra hotell utifrån mina önskemål, dock känns det rätt dyrt. Vad brukar ni betala per natt? Har ni någon avtalsrabatt?

Du kan ju lätt matcha guld med t.ex. sas eurobons guld om man inte vill köpa 200 aktier..

Du får ju upp till 3000 poäng per natt om du bokar online och sen upp till 35 poäng för motsvarande varje dollar det kostar sen. Så kan du boka själv och får skriva reseräkning och så är det ju lätt att boka online, och sen kan du dessutom använda poäng och pengar för att göra det lite billigare ibland.

Du har ju både Waterfront och Royal viking precis vid stationen och sen Strand inte så långt därifrån. Vill du bo billigare någon gång kan du ju t.ex. bo i Hammarby sjöstad på park inn för det tar ju inte många minuter dit med tunnelbana och sen tvärbanan sista biten.


/En som inte bor på hotel eller reser i tjänsten, men ändå har Eurobonus guld och Club Carlson Concierge :)
 
Toppen