Senaste nytt

Tips på bonusresa för två?

jdb264c

Medlem
Hej, har lurkat här ett tag och insupit väldigt mycket bra information men skulle nu behöva er hjälp med tips om en framtida resa. Jag fyller 40 januari 2014 och tänkte dra någonstans långt bort med tjejen, destination ännu ej bestämd men tex Sydafrika eller någon storstad i Sydostasien.
Jag har mitt Mastercard kopplat till Eurobonus och kommer vid det laget ha ungefär 120k poäng. Jag är också Frequent Traveller på Lufthansa och kommer även där ha ungefär 130k-140k poäng. Jag har inga problem att köpa till poäng om det skulle vara så.
Vad tror ni, hur långt kommer jag om jag vill flyga business t/r från Göteborg? Bromma? Köpenhamn? Johannesburg? Ser att LH (som jag helst fyger med) har erbjudanden om Johannesburg business t/r för 70k men kan jag köpabiljett för två till det priset?
Enormt tacksam för alla former och förslag, och är ju också medveten om att det kanske helt enkelt bara är en önskedröm att kunna genomföra det i business.
MVH
Johan A
 

Senator

Moderator
Hej och välkommen hit jdb264c!

Du ligger precis i brytgränsen för att ha bra med poäng på båda program för två personer. Jag hade gjort så här:
Alternativ 1: fokus på M&M. Is i magen och vänta in specialerbjudande som ditt exempel till JNB. Dock är dessa väldigt tidsbegränsade, och det som du ser för JNB gäller inte i januari 2014:
Miles & More Mileage bargains
Alternativ 2: hitta två bokningsbara platser via AwardTravelr och betala en billjett med EuroBonus och en med M&M.
AwardTravelr - Searching across all possibilities to make your frequent flyer miles work for you

Med 140k poäng med M&M kan en person åka till alla världsdelar ej Hawaii och Australien från Sverige:
http://www.miles-and-more.com/mediapool/pdf/20/media_785183620.pdf

Med 140k SAS poäng blir det ungefär samma sak:
http://www.sas.se/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf

Kom ihåg du talar om högsäsong i januari (fram till ca 15:e), så hitta två platser kan bli svårt men inte omöjligt.
 

jdb264c

Medlem
Tackar för hjälpen Senator! Blir nog alternativ 1 i första hand. Resan är i slutet på januari och början av februari, skulle det kunna vara snäppet lättare att hitta biljett då tror du?
 

Palazzi

Medlem
Jag läste först: "Jag fyller 40 januari 2014 och tänkte dra någonstans långt bort från tjejen" :p Nu var det ju turligt inte vad som stod skrivet..... :)

Jag tror att du gör bäst i, som du själv är inne på, att invänta erbjudande på M&M. 70.000p T/R i C ARN-FRA-JNB är ju väldigt prisvärt, och det kommer liknande erbjudanden med jämna mellanrum. I normala fall är det nästan omöjligt att hitta två award-resor i C för 140k, på såväl M&M som Eurobonus.

Om man vill krångla, och utnyttja kryphål finns det givetvis andra möjligheter. Du kan flyga betald biljett med SAS till Tel Aviv, och sedan köpa en award T/R till Maputo i C för 45.000p. Av någon anledning har SAS placerat Mozambique som "Nordafrika", trots att Maputo ligger i höjd med Johannesburg.
Jag får dock känslan av att detta alternativ inte är för en 40-års resa :)
 

jdb264c

Medlem
Jag läste först: "Jag fyller 40 januari 2014 och tänkte dra någonstans långt bort från tjejen" :p Nu var det ju turligt inte vad som stod skrivet..... :)

Jag tror att du gör bäst i, som du själv är inne på, att invänta erbjudande på M&M. 70.000p T/R i C ARN-FRA-JNB är ju väldigt prisvärt, och det kommer liknande erbjudanden med jämna mellanrum. I normala fall är det nästan omöjligt att hitta två award-resor i C för 140k, på såväl M&M som Eurobonus.

Om man vill krångla, och utnyttja kryphål finns det givetvis andra möjligheter. Du kan flyga betald biljett med SAS till Tel Aviv, och sedan köpa en award T/R till Maputo i C för 45.000p. Av någon anledning har SAS placerat Mozambique som "Nordafrika", trots att Maputo ligger i höjd med Johannesburg.
Jag får dock känslan av att detta alternativ inte är för en 40-års resa :)

Hahahahaha, hade varit årets tråd isf! Maputo lät faktiskt rätt kul, men det tycker nog bara en av oss, haha. Tack för tipsen, har med er hjälp lyckats bestämma mig för att vänta in M/M-bargains, styr gärna resan efter det.
 
Toppen