Senaste nytt

Veckopendla Zürich-Berlin, vilket bonusprogram?

Schweizaren

Ny medlem
Hej,

Ett av mina första inlägg här.

Kommer de närmaste 18 månaderna att veckopendla mellan Zürich-Berlin (Ekonomi) ToR i tjänsten. Jag kommer flyga med Swiss och har ingen möjlighet att påverka resrutt (intern resebyrå). Har ni tips på vilket bonusprogram jag ska använda mig av för att maximera bonusresor, tillgång till lounger samt högre statusnivå? Jag är medlem i Miles & More och har deras Frequent Flyer.

Mvh
Christofer
 

Randy Marsh

Medlem
Har inte tid att se på det mer i detalj nu, men Aegean Miles & Bonus ser ut att kunna vara ett bra alternativ om du reser med SWISS. Även de billigaste bokningsklasserna (K, L, E och T) ger 500 miles, som är "minimum miles" (ZRH-TXL är 410 miles). Tur/retur blir alltså 1000 miles och då har du Miles & Bonus Gold (dvs Star Alliance Gold) efter 19 veckor eftersom du får 1000 miles i sign on-bonus. Då har du ett Star Alliance guldkort som gäller i 3 år :)

Tror också det borde gå bra att använda ditt nuvarande FTL-kort för att komma in i business-loungen på ZRH i väntan på guldkortet, förutsatt att du reser med SWISS.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Jag håller med Randy Marsch. Sträckan är för kort för att samla till bonusresor, så det är bättre att bara sikta på status. För detta ändamål är Miles & Bonus (aegean) smidigast. Köp istället poäng på United Milage Plus och/eller Avianca Lifemiles när du väl har status....det brukar bli mer prisvärt.
 

Jonas C

Medlem
Å andra sidan så räcker väl FTL om man pendlar mellan dessa städer. Du har tillgång till Business Lounge både i ZRH och BER. Dessutom finns alltid risken att Germanwings sätts in på sträckan, vilket skulle medföra att ett *Gold blir värdelöst.

Sen är förståss frågan vilka bokningsklasser som du bokas i? De näst lägsta ger 750 Miles till M&M, så gör man ett par såna varje vecka under ett år så är ett Senator kort inte helt omöjligt.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Å andra sidan så räcker väl FTL om man pendlar mellan dessa städer. Du har tillgång till Business Lounge både i ZRH och BER. Dessutom finns alltid risken att Germanwings sätts in på sträckan, vilket skulle medföra att ett *Gold blir värdelöst.

Inte alls omöjligt det du skriver. Läste att det redan var klart att Germanwings sköter Swiss linjer mellan Zürich och Dusseldorf + Köln. Berlin är väl näst steg då LH-gruppen bara säkrar linjer från/till München och Frankfurt. Kanske dröjer det dock så länge att trådstartaren inte pendlar sträckan längre? :)
 
Toppen