Senaste nytt

Någon som testat Virgin Atlantic Economy Class?

vicce

Medlem
Vet att trådstarten är gammal, men tänkte att jag fortsätter här istället för att starta en ny tråd.

Ska flyga med Virgin Atlantic mellan LHR-JFK och vice versa i juni. Någon som har något bra att berätta om Virgin Atlantic då jag aldrig flugit med dem innan.
 

gdaily

Medlem
En tjejkompis var väldigt nöjd med resa i ekonomiklass ORD-LHR. Å andra sidan är hon inte supervan resenär utan en sådan som blir glad över att det finns filmer att välja på, ungefär.

Själv har jag åkt Upper Class några gånger, är missnöjd med maten men nöje med det övriga, framför allt loungen i LHR
 

RDG

Ny medlem
Jag flög LHR-EWR med retur JFK-LHR i höstas och Virgin var bättre än förväntat. Jag reste ekonomi men köpte extra leg room för £30. Det rekommenderar jag om du reser ekonomi. Inte bara för själva benutrymmet utan också för att det var ganska glest bland extra leg room-platserna jämfört med "vanliga" ekonomi. Jag fick till exempel en hel tresits för mig själv. IFE var riktigt bra, många filmer och tv-serier att välja mellan och hyfsat stor skärm. Maten var dock inget vidare, jag åt pasta (kolhydratsladdning inför NYC Marathon som senare blev inställt) och den var inte god. Servicen var bra för att vara ekonomiklass och personalen hjälpsam.
 
Jag flög Virgin Ekonomi LHR-MIA vice versa och blev riktigt nöjd. Vilken klass? Ekonomi var vad man kan förvänta sig, dock hade jag oturen att flyga en gammal 747. Du får förhoppningsvis en ny 747:a. Tre negativa saker med min resa var: AC:n var helt kass, gammal 747:a, retligt små måltider. Räcker möjligtvis för att mätta en 5-åring...
 

vicce

Medlem
Jag flög Virgin Ekonomi LHR-MIA vice versa och blev riktigt nöjd. Vilken klass? Ekonomi var vad man kan förvänta sig, dock hade jag oturen att flyga en gammal 747. Du får förhoppningsvis en ny 747:a. Tre negativa saker med min resa var: AC:n var helt kass, gammal 747:a, retligt små måltider. Räcker möjligtvis för att mätta en 5-åring...

Väldigt sent svar, men vi kommer flyga A340 på vägen till New York och A330 på vägen hem från New York. Antar att dessa är hyffsat nya och en hyffsad standard även i economy?
 

Alx

Medlem
Väldigt sent svar, men vi kommer flyga A340 på vägen till New York och A330 på vägen hem från New York. Antar att dessa är hyffsat nya och en hyffsad standard även i economy?

A330/340 är helt OK! Virgin mäter sig helt klart med andra ekonomiprodukter på marknaden. Servicen brukar vara helt OK. Jag håller dock med flera andras inlägg om att maten på Virgin ofta är ganska kass. Huvudanledningen är att det är minimalt med mat och dessutom ett brittiskt flygbolag med medföljande brittiska brist på matkultur. Kombinationen blir i mitt tycke sällan särskilt bra.

Som VS Gold medlem gör det inte mig så mycket eftersom jag endast flyger med Virgin mellan JFK-LHR-JFK och därmed alltid har tillgång till att äta mig proppmätt i Virgin Clubhouse. Där är maten, servicen och upplevelsen toppen! Utan den förmånen hade jag nog valt andra flygbolag framför Virgin. Mest pga maten ombord.
 
Toppen