Senaste nytt

Då har jag passerat en miljon flugna km

Bryant

Medlem
Det här är en klockren tråd under övrigt :).

Igår, någonstans över Nordamerika passerade jag en miljon flugna km (enl flightmemory). Detta skedde ombord på SK943, CPH-ORD i C. Hade en Amex 2-4-1 i Y men fick en uppgradering till C vid gate på Arlanda. Firade med en GT :).
 

maba

Medlem
Gratulerar till den miljonte kilometern samt till uppgraderingen :), men hur lyckas du hålla koll på dina avstånd du flyger, finns det något program för detta?
 

Bryant

Medlem
Tack! Jag använder mig av flightmemory.com som finns både som en gratisvariant och en man betalar för. Jag betalar, då får man mer statistik.
 
Det här är en klockren tråd under övrigt :).

Igår, någonstans över Nordamerika passerade jag en miljon flugna km (enl flightmemory). Detta skedde ombord på SK943, CPH-ORD i C. Hade en Amex 2-4-1 i Y men fick en uppgradering till C vid gate på Arlanda. Firade med en GT :).

Och inte en enda flygning till subsahara afrika?! :).
Kul!..grattis!
 

agehall

Medlem
Det är lite fusk att börja använda km som måttenhet tycker jag - nästan allt relaterat till flyg mäts ju i miles. 1M km är bara runt 620k miles - visserligen en ansenlig mängt miles men inte nära den magiska gränsen 1M miles.

Själv har jag passerat 1M km, men har en bra bit kvar till 1M miles.
 

pitch

Medlem
Jag ser inget problem här. Om man räknar i km först och sen i miles så får man ju fira två gånger!
 

Bryant

Medlem
Det är lite fusk att börja använda km som måttenhet tycker jag - nästan allt relaterat till flyg mäts ju i miles. 1M km är bara runt 620k miles - visserligen en ansenlig mängt miles men inte nära den magiska gränsen 1M miles.

Själv har jag passerat 1M km, men har en bra bit kvar till 1M miles.

Nä, det är inte fusk. Jag har alldeles för långt kvar till 1M miles...
 
Toppen