Senaste nytt

[Business class] Reykjavik-Ushuaia T/R, American Airlines, 15.200 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Den här är en året runt Mileage fare, så man kan ha olika routing inom MPM+25%.
Tack vare en fri stopover i varje riktning, kan man ta stopover i USA.

Update: priserna finns till de flesta oneworld destinationer i Sydamerika.

[Business class] Reykjavik-Ushuaia T/R, American Airlines, 15.200 SEK inkl. skatter

Flygbolag: American Airlines (AA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: INE0A6R5
Pris: 212.810 ISK + skatter (varierar krafitgt beroende på val av flygbolag och routing)
Sample price for routing via Stockholm, London, New York och Buenos Aires: ca 15.200 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 3 dagar
Min/Max stay: -- / 12 månader
Stopover: 1 fri stopover i varje riktning
Byte:
  • 2 byte i Europa i varje riktning
  • 2 byte i Sydamerika i varje riktning
    • AA och LA i Sydamerika
    • AA och LP i Peru
    • AA och XL i Ecuador
    • AA och 4M i Argentina
    • AA och G3/JJ i Brasilien
  • 3 byte med AA i USA i Europa i varje riktning
MPM: 11.056 miles
MPM + 25%: 13.820 miles
HIP Check: Ja
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, 300 EUR
Ändring: Ja, 300 EUR per gång
Routing: t ex Reykjavik-(FI: AY)-Stockholm/Göteborg/Köpenhamn/Oslo/Helsingfors/Bergen/Stavanger-(BA:AA)-London-(AA: BA)-New York/Miami-(AA: LA/4M)-Buenos Aires-(4M)-Ushuaia


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Screenshot20130319_2.jpg

296.060 ISK = ca 15.200 SEK

För dem som undrar, man behöver nog att boka denna biljett via flygbolaget eller via en resebyrå.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Dr. Miles, kan man åka via DFW och GRU på denna? Jag tänker typ KEF-ARN-LHR-DFW-GRU-EZE/AEP-USH? Jag nämner det då LHR-DFW och DFW-GRU är bland första rutter med AAs nya B77W
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Dr. Miles, kan man åka via DFW och GRU på denna? Jag tänker typ KEF-ARN-LHR-DFW-GRU-EZE/AEP-USH? Jag nämner det då LHR-DFW och DFW-GRU är bland första rutter med AAs nya B77W

Ja, det går. Du behöver inte flyga till Ushuaia om du inte vill.
Det finns också priser till de flesta oneworld destinationer i Sydamerika (dock ej till Påskön).

Den här är t ex Buenos Aires som destination.
Reykjavik-Stockholm-London-Dallas Fort Worth-Sao Paulo-Buenos Aires​

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Screenshot20130319_3.jpg

292.900 ISK = ca 15.100 SEK
 

agehall

Medlem
Sjukt rolig deal. Finns det något skoj ställe där man kan ta en stopover utan att få saftig upptaxering pga HIP-check?
 

agehall

Medlem
Hmm, nu blev det intressant... Om det är ett åretruntpris så kan man ju fundera lite på när man skulle kunna nyttja det.
 

Dr. Miles

Expert
Hmm, nu blev det intressant... Om det är ett åretruntpris så kan man ju fundera lite på när man skulle kunna nyttja det.

Ja, eftersom tre byte i USA är tillåtna i USA i varje riktning, kan du åka till någon ort i USA på vägen dit och åka till Argentina efter avslutat jobb.
 
Toppen