Senaste nytt

Tips på en Jacob-resa Stockholm-Göteborg vid midsommar?

jsn

Medlem
Skall fira midsommar i Götelaborg precis som de senaste åren, själv bor jag i Uppsala. Har hittills tagit X2:an i första klass fram och tillbaka då jag har funnit det avkopplande att sitta och titta ut på försommaren, förbeställt en trerättters meny samt tagit en halvflaska vin till maten. Har varit riktigt avkopplande och trevligt. Dock har jag även råkat ut för min beskärda del av förseningar (oavsett om gränsen är vid 5 eller 15 minuter) samt att det skulle kunna vara trevligt at pröva något annorlunda...

Jacob hittade ett konstruktivt sätt att ta sig mellan våra två största flygplatser vilket får ses som inspirerande :)

Vad har ni som verkligen hittar er väg runt de olika relevanta verktyg för tips på hur en sådan resa skulle se ut? Resa ARN-GOT Fr 21/6, retur Sö 23/6. Funkar även med enbart retur på söndagen och jag tar tåget som vanligt ner på fredagen. Prio är i) många bonusgrundande poäng till mitt EBG, ii) bra kabiner samt iii) inte alltför dyrt :)

Låt förslagen hagla :)
 

Jacob

Medlem
Haha! Lustigt att denna tråd dyker upp precis när jag sitter och letar biljetter för...Stockholm-Göteborg. :)

KLM har genomgående biljetter Stockholm-Göteborg via Amsterdam, kan vara ett annorlunda alternativ
 

Dr. Miles

Expert
iii) inte alltför dyrt :)
Du får gärna specificera detta. Dyrt/billigt är relativt.
Om du vill resa i bra kabin = Business class får du nog pröjsa minst 6.000 SEK

Om att flyga med Star Alliance inte är ett måste, kan du flyga med British Airways i Business class via London för ca 5.600 SEK inkl. skatter men det kräver övernattning i London.
 

MarcusC

Medlem
Via LHR kan ju vara ett alternativ, ex vis BA till LHR, sedan SK eller BA till GOT....SAS har rätt billiga Business biljetter (billigare från UK)..

Annars är ju ett mera udda köra TK via IST...

Eller varför inte BMA-BRU-GOT med SN Brussels?
 

NotRyan

Medlem
Ju galnare, desto bättre.... Borde man inte kunna sy ihop något via Frankfurt och sedan några obskyra flygplatser, annars var IST ett bra förslag, och då får man gärna kombinera det med något mer. London?

Mvh
/NotRyan
 

rob74

Medlem
Före jul åkte jag med SK (KRN)-ARN-CPH-ATH-CPH-GOT och tillbaka GOT-CPH-FCO-CPH-ARN-KRN. :)
Blev en del poäng och en drös qualifying flights till EuroBonus för ca 5 laxar i Eco...
Endast fantasin sätter gränser (och okej biljettpris)!
 
Toppen