Senaste nytt

Det är inte jättelyxigt att flyga Business Class inom Europa

Jag flög ARN-LHR i Business Class på första raden igår och även om det är bättre än Economy så är det inte ingen lyxig upplevelse. Sätet är identiskt med ekonomi, det är trångt och struligt med alla passagerare som ska tränga sig förbi i gången. Stressigt att ta sig in och ur sätet om man har lite att bära. Knepigt med bagage när hyllorna blir fulla.

För att vara med om samma upplevelse i restaurangvärlden är det mer Max i Barkaby när IKEA har utförsäljning än Operakällaren :)

Problemet är naturligtvis inte unikt för SAS utan existerar på alla short-haul flighter inom Europa.

Vilken enorm skillnad det skulle vara om man flög widebody plan inom Europa...
 

Concorde

Founding Member
Testade SAS business ARN - BRU - ARN för en månad sedan. Man har tryckt ihop sätena bra jämfört med för några år sedan.
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Dock är 767'orna i bedrövligt skick, men ska ju fräschas upp i år. Sorry björnström att vi kapar din tråd!
 

Lennw

Medlem
Dock är 767'orna i bedrövligt skick, men ska ju fräschas upp i år. Sorry björnström att vi kapar din tråd!

Ja det är ju nästan så man vill rapportera den där Björnström för "felaktigt placerad tråd" :)

Diskussionen om Euro-Business tycker jag är högintressant. Ett ämne som jag tror intresserar många på sajten. Vad får man egentligen för premiumpriset? Visst kan man få en flexibel biljett men det finns ju också högst inflexibla businessbiljetter. Jag antar att poäng för att behålla status är nummer 1.
 
Jag har läst att Boeing funderar på att skapa en hybrid mellan 737 och 787 som dom kallar 797. En liten widebody som gör det möjligt att snabbt ta sig in och ut eftersom det finns dubbla gångar med 2-3-2 säteskonfiguration istället för dagens 3-3 på 737.

Vore riktigt najs tror jag!
 
Jag upplever att det är stor skillnad på SK eller BA i Euro Business, särskilt med 767:an som Lennw påpekade. Men visst, det är ju inte som SQ Suites... ;)
 
Toppen