Senaste nytt

Novair tvingas landa på grund av bråkig passagerare

dino_81

Medlem
Ruskigt obehagligt att vara med om något sådant - att personer tappar förståndet så till den milda grad.

En fråga man kan ställa sig är om det är alkohol med i bilden (vilket brukar vara orsaken) och då om man har släppt ombord en allt för berusad person eller om det är fråga om överservering ombord?
 

Paby

Medlem
Ruskigt obehagligt att vara med om något sådant - att personer tappar förståndet så till den milda grad.

En fråga man kan ställa sig är om det är alkohol med i bilden (vilket brukar vara orsaken) och då om man har släppt ombord en allt för berusad person eller om det är fråga om överservering ombord?

Allt för ofta tycker jag det överserveras tyvärr. Jag förstår att det kan vara svårt att bestämma när det är dags att neka någon alkohol men å andra sidan, är det inte bättre att övertyga någon som är halvpackad och förhoppningsvis har ett visst mått av förstånd kvar att tala till istället för att behöva hantera någon som snedtänder?

En flight för några år sedan hade SAS serverat en kille i Extra till ORD ett gäng GTs men tyckte sen att det fick räcka och sa det till honom. Han blev riktigt upprörd och började käfta högljutt (sittande i stolen, inget fysiskt utfall). Då hämtade pursern ut kaptenen som kom och sa åt killen att sitta tyst och lugn i sin stol resten av flygningen, utan alkohol, eller betala för en landning för att bli avslängd. Killen sa typ ja o amen till kapten, satt torrlagd resten av flygningen och sa inte ett knyst. Jag gillade den här approachen av besättningen eftersom man har sett motsatsen, när det bara fortsätter komma groggar, alltför många gånger. Hade den här killen fått några GTs till hade han blivit stupfull och då hade en "förhandling" inte varit möjlig. I bästa fall hade han bara somnat men i värsta fall fått en riktig snedfylla.
 
Last edited:
Toppen