Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

rvarttinen

Medlem
Själv är jag egen företagare (47 år) inom IT. Reser mest till olika konferenser och kurser, som jag själv bekostar och då blir det utelsutande affärsklass (mest blivit USA). En och annan resa för kunds räkning har det också blivit (Kanada, Kina, England/Manchester, etc.).
 

Grounded

Medlem
Bosatt i Halmstad, jobbar som chefsarkitekt på engelskt IT-företag. Reser mestadels till huvudkontoret i London, men frekventar även outsourcing-partners samt våra andra kontor i Europa (Stockholm, Berlin, Hamburg, Madrid, Paris). Privat reser jag gärna till varmare länder och jag förundras över att inte fler svenskar reser till Sydamerika istället för att åka till Asien.
 
Jag inser att jag aldrig skrev någonting här. Dags att åtgärda detta!

Har under flera år drivit en liten webbyrå men gör detta på heltid sedan Juni när jag tog studenten (från gymnasiet). Således är jag egenföretagare (19 år) och driver två företag, den tidigare nämna webbyrån samt ett utbildnings/konsult-företag som utbildar inom webb och grafiska programvaror.

Resor görs till kunder samt till konferenser, både som deltagare och talare. Än så länge sker resandet i ekonomi för det mesta med en del europaresor, några inrikes samt ett par USA-resor per år. Når i år tack vare byte till UA Mileage Plus troligtvis upp i *Silver.
 

Singapore

Medlem
Bosatt i Halmstad, jobbar som chefsarkitekt på engelskt IT-företag. Reser mestadels till huvudkontoret i London, men frekventar även outsourcing-partners samt våra andra kontor i Europa (Stockholm, Berlin, Hamburg, Madrid, Paris). Privat reser jag gärna till varmare länder och jag förundras över att inte fler svenskar reser till Sydamerika istället för att åka till Asien.

Kan bero på kriminaliteten i vissa delar och även språket.
 

Grounded

Medlem
Där håller jag med dig!
Btw, om du bor i Halmstad, åker du från Kastrup eller Landvetter?