Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

rvarttinen

Medlem
Själv är jag egen företagare (47 år) inom IT. Reser mest till olika konferenser och kurser, som jag själv bekostar och då blir det utelsutande affärsklass (mest blivit USA). En och annan resa för kunds räkning har det också blivit (Kanada, Kina, England/Manchester, etc.).
 

Grounded

Medlem
Bosatt i Halmstad, jobbar som chefsarkitekt på engelskt IT-företag. Reser mestadels till huvudkontoret i London, men frekventar även outsourcing-partners samt våra andra kontor i Europa (Stockholm, Berlin, Hamburg, Madrid, Paris). Privat reser jag gärna till varmare länder och jag förundras över att inte fler svenskar reser till Sydamerika istället för att åka till Asien.
 
Jag inser att jag aldrig skrev någonting här. Dags att åtgärda detta!

Har under flera år drivit en liten webbyrå men gör detta på heltid sedan Juni när jag tog studenten (från gymnasiet). Således är jag egenföretagare (19 år) och driver två företag, den tidigare nämna webbyrån samt ett utbildnings/konsult-företag som utbildar inom webb och grafiska programvaror.

Resor görs till kunder samt till konferenser, både som deltagare och talare. Än så länge sker resandet i ekonomi för det mesta med en del europaresor, några inrikes samt ett par USA-resor per år. Når i år tack vare byte till UA Mileage Plus troligtvis upp i *Silver.
 

Singapore

Medlem
Bosatt i Halmstad, jobbar som chefsarkitekt på engelskt IT-företag. Reser mestadels till huvudkontoret i London, men frekventar även outsourcing-partners samt våra andra kontor i Europa (Stockholm, Berlin, Hamburg, Madrid, Paris). Privat reser jag gärna till varmare länder och jag förundras över att inte fler svenskar reser till Sydamerika istället för att åka till Asien.

Kan bero på kriminaliteten i vissa delar och även språket.
 

Grounded

Medlem
Där håller jag med dig!
Btw, om du bor i Halmstad, åker du från Kastrup eller Landvetter?

Oftast flyger jag faktiskt från Ängelholm, undviker Kastrup eftersom jag isf åker tåg dit och det har hänt mer än en gång att det blivit problem. Har även provat att boka via flyrail.se för att de har "Komma-fram-garanti", men det var tex ingen på SAS/SJ som visste hur ett inställt tåg skulle hanteras. Landvetter är tredjealternativ om det inte finns något annat.

Kan bero på kriminaliteten i vissa delar och även språket.

Kriminalitet finns ju överallt tyvärr, inte bara i Sydamerika, har man huvudet med sig är det inte farligare där än att turista i Europa. När det gäller språket misstänker jag att många fler läser spanska än thailändska i skolan :)
 
Last edited:

Singapore

Medlem
Oftast flyger jag faktiskt från Ängelholm, undviker Kastrup eftersom jag isf åker tåg dit och det har hänt mer än en gång att det blivit problem. Har även provat att boka via flyrail.se för att de har "Komma-fram-garanti", men det var tex ingen på SAS/SJ som visste hur ett inställt tåg skulle hanteras. Landvetter är tredjealternativ om det inte finns något annat.





Kriminalitet finns ju överallt tyvärr, inte bara i Sydamerika, har man huvudet med sig är det inte farligare där än att turista i Europa. När det gäller språket misstänker jag att många fler läser spanska än thailändska i skolan :)

Varför börjar du jämföra med Europa när vi pratar om Asien?. Jag gissar att fler läser engelska än spanska och portugisiska i skolan.
 

Grounded

Medlem
Varför börjar du jämföra med Europa när vi pratar om Asien?. Jag gissar att fler läser engelska än spanska och portugisiska i skolan.

Byt ut Europa mot Asien i mitt inlägg, innebörden blir den samma. Det finns platser i båda världsdelar man bör tänka till en eller två gånger innan man besöker. Precis som det finns i Sydamerika, inget konstigt med det.
 
Last edited:
Toppen