Senaste nytt

Business Los Angeles-Stockholm eller Luleå sen-sommar/höst?

FF#1

Medlem
Hej, har en släkting som bor i LA, vill komma hem och hälsa på i höst som jag tänkte se om man kan hjälpa med nått bättre än en ekonomibiljett med byte i USA...
Hon avskyr att byta i Chicago och andra städer i USA så direkt flyg till EU är att föredra, sen så tycker jag att hon är värd att slippa sitta i ekonomi på en 12h flygning om priset är försvarbart.

Är inte så bevandrad på om det finns bra deals C ut ur USA eller om det finns nått smidigt och prisvärt sätt att köpa poäng och boka en bonusresa, helst med stopover på ARN ena vägen.

Någon som har nått bra tips på prisvärda sätt att åka från LAX till Sverige på ett bekvämt sätt?
 
Sist jag gjorde den turen var det med BA - bra businessclass & skönt att slippa lång väntan i Chicago. London kan ju vara stökigt men om man har fast track inga problem....
 

Jonas C

Medlem
Björn, har du någon koll på ungefär hur de poängen konverterar till SAS-poäng?
Tack,
/A
För det första heter han Martin. För det andra så går dessa inte att konvertera till SAS poäng. Däremot vill vi påstå att de är mer användbara än SAS poäng då man inte behöver betala bränsletillägg på bonusresa.
 

FF#1

Medlem
USDM poäng löser ju detta problem enkelt?

http://www.usairways.com/en-US/Resources/_downloads/dividendmiles/partnerawardtravel.pdf

100.000 poäng så är du här i Business Class, stopover tillåtet. 125.000 i First.
Sen är det bara en fråga om tillgänglighet...


Tackar, det kan vara nått men det verkar inte vara överdriven platstillgång på C biljetter åt det hållet under den perioden, eller så är det för tidigt så de inte har släppt dem ännu.
 

Senator

Moderator
BA och AA verkar ha ett total pris i oktober på runt 21 000kr eller ca $3 300 t/r. Jag har vid vissa tillfällen som t.ex. Thanksgiving och första veckan i december observerat priser ner mot $2 700 - 2 800 t/r, men runt $3 000 "is probably as good as it is going to get".
 

Senator

Moderator
Finns massor innan september:
VALID FOR TRAVEL COMMENCING ON/AFTER 15JUN 13 AND ON/
BEFORE 02SEP 13.

Los Angeles (LAX) to Stockholm (ARN) - ons, aug 14
Scandinavian Airlines System (SAS) Los Angeles (LAX) to Newark (EWR) - ons, aug 14
Scandinavian Airlines System (SAS) 6841 Dep: 6:00fm Arr: 2:30em 5h 30m Boeing 737 Business (Z)

OPERATED BY UNITED AIRLINES, INC. Layover in EWR 2h 50m

Scandinavian Airlines System (SAS) Newark (EWR) to Stockholm (ARN) - ons, aug 14
Scandinavian Airlines System (SAS) 904 Dep: 5:20em Arr: 7:15fm 7h 55m Airbus A330 Business (Z)

tors, aug 15

Stockholm (ARN) to Los Angeles (LAX) - ons, aug 21
Scandinavian Airlines System (SAS) Stockholm (ARN) to Chicago (ORD) - ons, aug 21
Scandinavian Airlines System (SAS) 945 Dep: 10:20fm Arr: 12:20em 9h 0m Airbus A330 Business (Z)

Layover in ORD 1h 50m

American Airlines Inc. Chicago (ORD) to Los Angeles (LAX) - ons, aug 21
American Airlines Inc. 1305 Dep: 2:10em Arr: 4:35em 4h 25m Boeing 737 First (P)


Cost per passenger (including taxes & fees) 19 753,00
Total cost for 1 passenger 19 753,00
 
Toppen