Senaste nytt

Jag har blivit EuroBonus Pandion 2013-2014

Traveller

Medlem
Då får jag tacka SAS för det lite småporriga :rolleyes: svarta plastiga kuvertet som kom i dag med årets Pandionkort och present. Mycket uppskattat och den aktuella gåvan var samma som förra året och även det kommer väl till användning och gör någon glad.

Dessutom är jag imponerad för både Pandion MasterCardet och Pandion Diners kom samtidigt.. Full pott i lådan i dag!
 

MarcusC

Medlem
Ok, de har jag inte stött på. Jag har oftast identifierat pandions genom att jag har råkat notera bagagetaggen när de slänger upp väskan. I övrigt har de varit väldigt diskreta och gjort lite väsen av sig.
Har stött på ett par Lufthansa HON och även de håller oftast en väldigt låg profil..
 

abacklund

Medlem
nåja det finns gott om Pandions som beter sig som småbarn i ett vuxendagis ute på flygplatserna också ungefär dom nykläckta guld/silver medlemmar även om dom inte är lika många än..

Mmm, indeed. Har sett ett skräckexempel. Jag stod bakom en dansk Pandion i Fast Track kön i CPH för ett tag sedan. Han viftade med det svarta kortet vid check innan säk-kontrollen och skrek upprepat "JAG ÄR PANDION FÖR HELVEDE!". Den stackars tjejen försökte stammande förklara att "Spelar ingen roll. Du måste i alla fall ha en giltig biljett för komma in airside". Kön växte nästan fram till rulltrappan innan han gav upp.
 
Mmm, indeed. Har sett ett skräckexempel. Jag stod bakom en dansk Pandion i Fast Track kön i CPH för ett tag sedan. Han viftade med det svarta kortet vid check innan säk-kontrollen och skrek upprepat "JAG ÄR PANDION FÖR HELVEDE!". Den stackars tjejen försökte stammande förklara att "Spelar ingen roll. Du måste i alla fall ha en giltig biljett för komma in airside". Kön växte nästan fram till rulltrappan innan han gav upp.

i rest my case..
 

GreatDane

Ny medlem
Hej på BC som jeg netop har opdaget (lidt sent ved jeg godt - men har haft for travlt med at flyve). Fik en dejlig overraskelse i posten: EBP - for første gang (efter mange mange års EBG). Kan læse at man kan anvende lounges selv om man ikke flyver SK, men er der nogen som ved om det også gælder fasttrack?
 

Roger J

Medlem
Hej på BC som jeg netop har opdaget (lidt sent ved jeg godt - men har haft for travlt med at flyve). Fik en dejlig overraskelse i posten: EBP - for første gang (efter mange mange års EBG). Kan læse at man kan anvende lounges selv om man ikke flyver SK, men er der nogen som ved om det også gælder fasttrack?

Ja, det gäller Fast Track också. Använde det igår på ARN när jag flög med TK.
 

Roger J

Medlem
Förtydligande: EBP ger Fast Track security på ARN och CPH, OSL vet jag inte men antar att det grå bra. På "outstations" är det nog mer osäkert. På LHR fungerar det, men du måste få en Pandion-stämpel vid check-in.
 

GreatDane

Ny medlem
Tak Roger
Der er jo meget nyt at lære sig .
TK er jo *A så der har man vel FastTrack anyway som EBG/EBP.
Tænker mere om man kan gå igennem hvis man flyver t.ex. BA (horror of horrors ;) ?
 
Toppen