Senaste nytt

Swiss Stockholm-Zürich, måltid i economy class

090034208

Medlem
Hej!

Skall flyga Swiss i economy, kl 9,45 från Arlanda. Vad kan jag förvänta mig för mat? Är det "varm" eller "kall" frukost?

Bara så man vet om man borde äta på ARN före avgång
 

joemume

Medlem
Köp en Business Saver upgrade och njut av en betydligt större måltid i C-klass! :) Upgraden kostar nog ungefär lika mycket som en frukost i T5... :cool:
 

JensE

Medlem
Jaha så dom har slutat med baguetter nu?
Pendlade till ZRH ofta under 2009-2010 med LX var det alltid en kall baguette med ost, skinka eller liknande.

Samt chokladen givetvis!
 

Sakoz

Medlem
Köp en Business Saver upgrade och njut av en betydligt större måltid i C-klass! :) Upgraden kostar nog ungefär lika mycket som en frukost i T5... :cool:

Jag förstod ironin i det hela, men om jag har en billig Eco med LX/LH kan jag alltid köpa en Business Saver Upgrade? Vad kostar det? Kan man göra det samma dag? Den här frågan hör nog hemma i en helt annan tråd.
 

joemume

Medlem
Jag förstod ironin i det hela, men om jag har en billig Eco med LX/LH kan jag alltid köpa en Business Saver Upgrade? Vad kostar det? Kan man göra det samma dag? Den här frågan hör nog hemma i en helt annan tråd.

Om du bokar via Swiss hemsida så kan du absolut köpa Business Saver till väldigt bra kurs (ibland bara några hundralappar till nån tusenlapp dyrare än economy). Beroende på efterfrågan så tar de slut olika nära avgång, men de brukar ibland kunna finnas till nån vecka innan avgång i alla fall (enligt min egen erfarenhet).

LH erbjuder dock inte detta, utan Business Saver är så vitt jag vet en Swissprodukt som man köper direkt på deras hemsida (kanske kan man även ringa dem, har inte prövat detta dock).
 

agehall

Medlem
När du köper en biljett i högre ekonomiklasser så kan du, i mån av plats, uppgradera till C. Jag har för mig att man måste ringa dem om man inte gör det direkt vid bokning, men det var ett bra tag sedan jag gjorde det senast. Då gällde det ARN-ZRH-DXB.
 
Toppen