Senaste nytt

Är det JFK, Miami eller American Airlines som inte kan hantera bagage?

agehall

Medlem
Jag har två gånger i mitt liv flugit AA JFK-MIA-xxx. Båda gångerna har mitt bagage inte anlänt med samma flight som jag till xxx.

Den här gången verkar det dessutom som det viktiga kollit, innehållande broschyrer som ska delas ut imorgon, är på vift någonstans. Det är extremt dåligt. Att jag skulle ha med mig dessa var en stor anledning till att jag åkte över lite tidigare och nu ser det ut som att de inte kommer fram i tid ändå. När jag rapporterade det hela så fick jag intrycket av att de hade båda kolli:na i MIA, men när jag pratade med AA idag lät det som att min resväska var framme i MSY men att mina broschyrer inte var det, men de var tydligen inte heller i MIA!

Dessutom upplyste de mig om att de skulle ha $37 för att köra ut den väska de hittat till mitt hotell. Det talade jag om att de kan ses sig om i stjärnorna efter...

Är det AA som är klåpare eller är det någon av flygplatserna som är boven i dramat?
 

Alx

Medlem
Jag skulle gissa på att det är AA! Jag flyger relativt ofta med andra flygbolag på både MIA och JFK och har bara en enda gång drabbats av försenat bagage. Det var på JFK. Anledningen var att min väska, enligt Air Malta, hade bokstavligt fastnat på deras bagageband i två dygn!! :confused: Hur den kunde göra det oupptäckt och utan att hindra andra väskor hade de inget vettigt svar på! :D

Vad gäller de $37 man vill ta ut så är det helt klart AA som äger problemet!

Hoppas att du får väskan innan morgondagens aktivitet och att du inte blir av med den på hemvägen!
 

agehall

Medlem
Vad gäller de $37 man vill ta ut så är det helt klart AA som äger problemet!

Hoppas att du får väskan innan morgondagens aktivitet och att du inte blir av med den på hemvägen!

Jag tror de fattade galoppen så några $37 blir det inte tal om. Hade de fixat så jag fick väskan med första flighten idag, som de sa, så hade jag kanske kunnat gå med på det. Men nu får de faktiskt ta ansvar för det hela.

Hoppas också verkligen att de får fram mitt andra kolli. Om det inte dyker upp imorgon fm så sjunker värdet av mina broschyrer ganska snabbt. De ska egentligen delas ut i goodiebags som deltagarna ska få på söndag och kommer de inte med i dessa blir det svårt att få nytta av dem.
 

Magino

Medlem
Dessutom upplyste de mig om att de skulle ha $37 för att köra ut den väska de hittat till mitt hotell.

HAHA det här var bland det löjligaste jag hört! ska de ha betalt för att du ska få en väska som de inte klarar av att leverera som lovat. Aldrig hört något liknande från något bolag jag inte fått väskan i tid, men amerikanska flygbolag är ju inte direkt kända för sin service.

Hoppas verkligen allt löser sig och du får dina broschyrer ASAP.
 

gusten

Medlem
Jag har otaliga gånger åkt via MIA till NAS och då oftast med DL eller AF från LGW eller CDG. Det var snarare regel än undantag att baggaget var borta minst 24h via MIA. Det gällde däremot inte de gånger jag åkte via tex MCO eller ATL.
Min bedömning är att felet ligger hos MIA's handlers. Flygplatsen i övrigt är dessutom ett näste för ficktjuvar och annat löst folk. Undvik MIA om möjligt som transfer. Hoppas det löser sig agehall.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Än så länge går det inge vidare. Min resväska dök upp imorse (och inte igårkväll som de lovade) men lådan med broschyrer är fortfarande borta.

Beroende på vem man pratar med hos AA får jag lite olika bud på om de har den i MIA eller inte. En agent påstod att de hade den och borde ha skickat den med en flight idag, en annan sa att de inte visste var den var (dvs inte ens visste om den var i MIA).

Sitter med AA i telefon just nu och väntar på senaste beskedet.
 
Sitter med AA i telefon just nu och väntar på senaste beskedet.

Hur gick det med lådan?

Har själv råkat ut för försenat bagage ORD-MIA med AA. Trots att AA:s personal fick uppgifter om bagage, telefonnr och flygplatshotellet där jag bodde kom det inget som helst besked. Fick på egen hand leta upp bagaget dagen därpå. Jag hittade det till slut bland ett 30-tal väskor ihopsamlade vid sidan av bagagebandet, utan någon som helst övervakning.
 

Adamsson

Medlem
Hur går det?

Jag som ska flyga med American Airlines via Miami vidare till St. Maarten om två veckor. Jag vill ogärna att min väska, min rullstol eller jag för den delen blir borttappad i Miami.
 

agehall

Medlem
Ledsen att jag inte haft tid att uppdatera något. Det har varit möten från tidig morgon till sen kväll här, så jag har inte direkt haft möjlighet att läsa BC. Nu är det dock ett par timmars uppehåll innan det ska ske lite online-aktiviteter med Australien.

Lådan dök upp igår runt 14 lokal tid. TSA hade givetvis inte kunna hålla sina fingar borta utan slitit upp all tejp jag dragit runt lådan för att få den stadigare och även lyckats riva sönder lådan i kanten. Resultatet var att foldrarna var tillknycklade i ena hörnet, men det fick gå bra. De dök ju iaf upp.

Jag har fortfarande inte fått något svar på var de höll hus, men jag ska ta upp frågan ordentligt med AA efter att konferensen är slut. Det här är inte OK.
 
Toppen