Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

agehall

Medlem
34 årig fd utvecklare som numera jobbar med pre-sales för ett relativt stort nordiskt IT-bolag. Reser för närvarande mest till mellanöstern, afrika och indien. Enstaka resor inom europa förekommer. Då jag har haft lite dålig allokering under våren, så räknar jag med att det inte blir mer än runt 200k miles i år, merparten på Star Alliance och i ekonomiklass. :(
 

Rustscheff

Medlem
Mustique då? ;) Var där förra påsken. Underbart.
Mustique är trevligt. Man kan hyra familjen Lundins hus där. Men det finns INGET att göra förutom Basil´s bar, Firefly och att titta på vågorna. Men det räcker ganska långt... Var där med skonaren som seglar från Bequia och valde hus inför ev bröllopsresa.
 
Last edited:

mry

Medlem
Jag jobbar på ett stort telekomföretag i Luleå. Reser i princip aldrig när jobbet betalar min resa, men fick EBG för att jag gjort över 40 enkelresor på ett år. Dessutom åker jag uppenbarligen en hel del tåg privat för har svart SJ prio kort med, och då mestadels nattåg till och från Luleå som är försenat så man får tillbaka alla pengar :)
 

Lonelyflyer

Medlem
33 år, jobbar som handläggare på statlig myndighet i OSD

Inga jobbresor nuförtiden - men reste rätt mycket tidigare när jag jobbade på SAS bokningskontor här i stan (nedlagt nu)
Det betydde att vi hade möjlighet att åka mycket standby (lyckades dessutom att få åka cockpit sträckan osd-arn en fredag eftermiddag, so far min bästa afterwork nånsin!!)

Via standby blev det också LH747 i business till FRA-SFO och LAX-FRA, nåt som var helt stört såklart. Så här i efterhand skulle ja rest mycket mer, men det var rätt svårt att få ledigt på den tiden. Eller så var ja bara lam och hade inte fattat hur kul det är!

Nu reser jag dock när tillfälle ges, dock var det i maj senast (TXL med KL)

Är oftast mer intresserad av själva flygningen och det runt om det än destinationerna
skulle vilja flyga mer märkliga bolag (dock inte lågpriseländena..)

Har dessutom bestämt mig att jag vill besöka CDG, en flygplats som verkar ganska bespottad på det här forumet :rolleyes:
Måste ju bilda mig själv en uppfattning!
 

johanolsson

Medlem
29 år, bor i Umeå sedan nio år tillbaka. Blev klar MSc inom Marknadsföring på Umeå Universitet, med utlandsstudier på Mannheim Business School och BI Norwegian School of Management.

Är idag trainee på ett tyskt bolag. Då regionens huvudkontor ligger i UK har det blivit några resor dit under mitt första år, och hoppas att kunna göra fler då det snart är dags för utbildningar och utlandstjänst.

Har alltid gillat att resa efter att ha vuxit upp med en far som tog med mig på hans många jobbpendlingar genom åren.

Har satt som första mål att fixa EBG, sen får vi se.

Bästa resa var till Tokyo 2009, och gillar att mellanlanda på CPH.
 

lnixon

Medlem
Har dessutom bestämt mig att jag vill besöka CDG, en flygplats som verkar ganska bespottad på det här forumet :rolleyes:
Måste ju bilda mig själv en uppfattning!

Se bara till att flyga med SAS eller något annat bolag som är relegerat till terminal 1, annars kommer du inte att få den fulla CDG-upplevelsen.
 
Toppen