Senaste nytt

75% chans att få nya First kabinen på Boeing 747-400

Storsteffe

Medlem
Hur sent kan man uppgradera till first? Hur och när kan man veta säkert? Verkar som det är stor risk att det är gamla F på BA193 31/1 LHR-DFW och har ingen lust att blåsa poäng på den gamla speciellt som jag knappt hinner till loungen.
 

Concorde

Founding Member
Hur sent kan man uppgradera till first? Hur och när kan man veta säkert? Verkar som det är stor risk att det är gamla F på BA193 31/1 LHR-DFW och har ingen lust att blåsa poäng på den gamla speciellt som jag knappt hinner till loungen.

Personligen gillar jag gamla F i nosen på 747. Visst den börjar bli till åren och visa kosmetiska skavanker, men bra mycket skönare än Club samt bättre service och mat.
Har du 20,000 avios över så why not treat yourself?
 

JensE

Medlem
Uppgradering via poäng måste göras minst 24 timmar innan.

Tyvärr vet du inte säkert förrens du ser planet vid gaten och har blinds på vart tredje fönster om det är nya F eller inte.
Även om det är planerat att ha nya F så kan det bytas ut när som helst fram till några timmar innan avgång.
 

Storsteffe

Medlem
Tror jag provar med hemresan i stället då har jag 3 timmar att slå ihjäl på LHR, misstänker att om jag tar F ut så blir det med min dåliga karaktär även F hem och eftersom jag har lovat sambon en resa till Nya Z. så måste jag hushålla lite med aviosen....
 

Concorde

Founding Member
Jag tycker att F på en nattflygning är lite bortkastat. Då fungerar UD 62/64AK alldeles utmärkt för att sova.

Håller med Eric, bortsett när man flyger från JFK och sedan byter till ARN/CPH/EU.
Concorde Room på Kennedy är mycket trevlig, likaså hela premium upplevelsen på JFK. Du får CCR access på LHR T5 före din flight vidare också. Boka en Cabana, sträck på benen med room-service, duscha, vila etc innan flighten hem.
 

Storsteffe

Medlem
CCR lockar mycket eftersom jag aldrig provat det och på utresan blir det kort om tid så det får nog bli F på vägen hem, fast jag lite rädd att hamna i det syndromet.... ;)
 

Senator

Moderator
Vet någon vad BA modifierar för flygplan (modeller) för närvarande?

Det kommer väl några A380 från och med i år. Här är info från senaste IAG Investment möte i höstas:

BA Fleet.JPG
 
Toppen