Senaste nytt

PointBooster SAS Eurobonus

Malu

Medlem
Har läst minst två trådar om PointBooster-kampanjen på annat håll, men det verkar som att det finns lite olika information om villkoren. Dessutom går det naturligtvis inte att leta upp dessa på SAS site nu när anmälan till kampanjen stängt...

Min huvudfråga gäller hur antalet resor per klass räknas. Om jag satte målet 4 resor i business och 2 i economy, men nu har uppnått 6 i business - har jag klarat målet då eller måste jag ta en extra t/r i eco innan månaden är slut? 100% säkert? :confused:

Sedan så har jag inte fått något mail eller SMS från SAS sedan sign-up-mailet, och inte några 100 extra poäng för anmälningen heller. Någon annan som fått återkoppling? Finns det risk att jag inte är anmäld på "rätt sätt"? Kan det t ex påverka om man sedan anmälde sig till en annan kampanj som ligger under samma tid? :confused:
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Min huvudfråga gäller hur antalet resor per klass räknas. Om jag satte målet 4 resor i business och 2 i economy, men nu har uppnått 6 i business - har jag klarat målet då eller måste jag ta en extra t/r i eco innan månaden är slut? 100% säkert? :confused:
Exakt detta hände för mig!

Jag reste betydligt mer än planerat och dessutom betydligt mer i business class.

Jag har dock redan fått en bekräftelse från SAS att jag uppnått min planering och kommer få mina extrapoäng. Och då blir det poäng för business class, även för flygningar jag skrev att jag skulle göra i economy class. Det framgick väldigt tydligt.

Bara synd att jag inte uppskattade fler flygningar, men ibland är det otroligt svårt att veta i förväg.
 

Daniel P

Medlem
Baserat på tidigare erfarenheter så har de skrivna reglerna för PointBooster inte helt stämt överens med vad som blivit, dock har det helt och hållet varit åt det positiva hållet...
 

Kristofer

Medlem
Baserat på tidigare erfarenheter så har de skrivna reglerna för PointBooster inte helt stämt överens med vad som blivit, dock har det helt och hållet varit åt det positiva hållet...

Har också fått mail om att jag redan uppnått målet jag satte upp (även jag uppskattade på tok för lågt antal). Det verkar dock som sagt kunna komma ännu mer godis:

"Så här kan du tjäna ännu mer poäng
Om du ska resa mer innan 31 maj 2011, kan det löna sig att välja Economy Extra eller Business på dina 3 kommande resor . Vi belönar nämligen i första hand resor i Economy Extra eller Business, när vi gör den slutliga sammanräkningen – och det ger dig 2000 poäng per resa."
 

Daniel P

Medlem
Har också fått mail om att jag redan uppnått målet jag satte upp (även jag uppskattade på tok för lågt antal). Det verkar dock som sagt kunna komma ännu mer godis:

"Så här kan du tjäna ännu mer poäng
Om du ska resa mer innan 31 maj 2011, kan det löna sig att välja Economy Extra eller Business på dina 3 kommande resor . Vi belönar nämligen i första hand resor i Economy Extra eller Business, när vi gör den slutliga sammanräkningen – och det ger dig 2000 poäng per resa."
Vad skulle det kunna innebära då?
 

Jacob

Medlem
:)

Vi får hoppas på det. Jag ligger också en skaplig bit över vad jag förutspådde.
 

eramag

Medlem
Någon annan som noterat denna text i senaste EuroBonus nyhetsbrev? Har sedan länge uppnåt mitt mål och fått det bekräftat.

Hej,

Du har väl inte glömt bort vår PointBooster? Den ger dig Extrapoäng lagom till sommaren - och du har bara två resor kvar till målet. Har du redan nu funderingar på hur du ska sätta sprätt på dina poäng är vårt hetaste tips en weekendresa! Varför inte överraska någon du tycker om?

Vänliga hälsningar,
SAS EuroBonus
 

Jacob

Medlem
Och jag fick detta idag:

Gratulerar till en framgångsrikt genomförd PointBooster! Snart kommer dina Extrapoäng att landa på ditt EuroBonuskonto. Men det är inte över än. Du kan skaffa dig ännu fler innan den 31 maj. Och har redan nu funderingar på hur du ska sätta sprätt på dina poäng, varför inte en weekendresa?

Du kan få ännu mer poäng!

Välj Economy Extra eller Business om du reser under maj månad. Då kan du tillgodoräkna dig resan i EuroBonus PointBooster och få ännu fler poäng än de du redan har uppnått. Det beror på att vi alltid belönar resor i Economy Extra eller Business först — med hela 2000 poäng per enkelresa.


Så trevligt när man flög två flygningar i economy extra på morgonen! :)
 

Appfly

Medlem
Har klarat min planering för 5 dagar sedan men saknar både "grattis"-mail och poängen... Hoppas det trillar in snart och att det blir ytterligare extra poäng som diskuterats ovan för resor i Eco Extra resor då jag ligger +1 och det kan bli någon till innan månaden är slut.
 
Toppen