Senaste nytt

Just nu: Ställ frågor om SAS American Express 2-for-1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har med kort förvarning fått möjlighet att träffa en ansvarig för SAS American Express 2-for-1 som vill ha feedback och som kan svara på frågor. Alla frågor som är ställda innan 12:40 idag (mötet 13.00) kommer jag försöka få svar på!

Ställ dina frågor nedan!
Jag sammanställer frågor & svar i en nyhet senare.
 

agehall

Medlem
Jag skulle vilja veta om det finns konkreta planer på fler incitament, efter att man nått 150k spend på ett år.

Sedan vore det nog inte dumt att påpeka att vi gärna ser att man får använda vouchern på *A och inte bara på SK-metall. Det är ju svårt att hitta vettiga platser med SK.

Fråga även om de inte är intresserade att komma på någon av våra IRL-träffar och prata lite med medlemmar. Det skulle kunna vara intressant, men de kanske inte riktigt vågar vara så offentliga...
 

Dr. Miles

Expert
Sedan vore det nog inte dumt att påpeka att vi gärna ser att man får använda vouchern på *A och inte bara på SK-metall. Det är ju svårt att hitta vettiga platser med SK.

Annars tycker jag att SAS åtminstone börja att tillåta följande när man använder Amex 2-for-1 voucher:
  • Mixed kabinklass
  • Open Jaw
 

jth

Medlem
Ja, nu kommer säkert tre sidor med samma fråga men jag vill också gärna veta hur de ser på den dåliga tillgången för interkontinentala platser i business klass. Nu kanske vi tillhör den mest medvetna och petiga kategorin, som vägrar att spendera våra surt förvärvade poäng på något annat, men om de säger att "det finns ju massor med platser i ekonomi" så är det inte ett acceptabelt svar. På något sätt bör man kunna göra vouchern flexiblare.

Sedan vill jag också gärna veta vad poängen var att förändra från föregående upplägg med 100k/200k. De enda som gynnades av det var ju de som spenderade i 150-200k intervallet.
 

charlesswe

Medlem
De borde fixa timing problemet, d.v.s att voucher har ett års giltighet från dagen man får den, inte upp till nästa kalenderår, som det borde vara. Annars sluter jag använda kortet ett tag för att inte få voucher:n förtidigt.
 

Ubbe

Medlem
Det viktigaste är väl ändå att kunna utnyttja hela *A nätverket. Att sedan göra en riskanalys på hur dagens spendregler får folk att avstå från köp med Amexkortet för att slippa vouchern vid fel tid på året borde vara självklart att rätta till. Gärna två vouchers om man spenderar mer än 300k alternativt fritt AmericanExpress Eurobonus Platinum...
 

Alf

Medlem
Ta bort giltighetstiden på vouchern, ett år ör alldeles för kort tid att använda den på eftersom det är så ont om platser.
Jag har två st som inte kunnat nyttjats.

Låt vouchern gälla på samtliga *A flygningar samt att man an ha olika klasser på ut resp hemresa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen