Senaste nytt

75% chans att få nya First kabinen på Boeing 747-400

Men nya BA F är en evolution och ingen revolution. Jag har några saker där jag tycker BA F ligger lång efter
CCR - fint, men vilken usel service från BA och catering. Sen gör det inte mig något personligt att behöva åka tåg till T5C, men om du jämför detta med LX/LH och även AF är det en kass start på en resa
"Herring in a barrel" eller antalet stolar i kabinen: att trycka in 14 stolar i nosen på en B747-400 där andra har 8-9, nej tack. Hur kan man då tala om "privacy" då
Mat & Vin - alltid efter i F tycker jag jämfört med LH/LX
Väldigt "hit or miss" gällande personalen ombord i min erfarenhet..
Kan bara hålla med, BA F är inget att hurra för.

Johan
 

EricT

Medlem
Jag håller faktiskt inte alls med er, utom i tåg delen....

Jag har i princip alla gånger i BA F haft en utomordentlig mat- och personalupplevelse. Under 2013 flög jag BA First LHR-NRT tor, LHR-MIA, LHR-JNB tor, LHR-JFK tor, totalt 7 sträckor alltså:cool:. Alla resorna var mycket bra. Dock var LHR-MIA i gamla F. Bästa benet var BA33 till JNB i 777 med 12 stolar i F. Väljer man säte 1K har man bara en stol bakom i den raden.

Nya F är outstanding till utseende och känsla (fönster, gardiner, lampor, ljus mm) tycker jag. Det var i snitt 80 % beläggning under de resor jag gjorde och känslan av att det var för livligt infann sig inte alls. Kanske tyckte de andra resenärerna det pga mig och ofta 2-3 andra kompisar som drack skumpa:) Resanorna från JFK-LHR JNB-LHR var fullbokade. Visst är det bättre med 8-9 stolar, men jag ser inte alls något problem med 14.

Nu vill jag inte kommentera de andra bolagen så mycket. Åkt AF F från LAX-CDG. Det var en mardröm i jämförselse med BA. Dock var det ett par år sedan men nöjd var jag inte. LH JFK-FRA bra.... inte super. LX aldrig provat men efter vad jag hört är de outstanding.

Så jag tycker faktiskt att BA F är något att hurra för... fast desto färre som inte tycker det desto bättre med platser:)

Trevlig kväll alla BCare...
 
Last edited:
Nya F är outstanding till utseende och känsla (fönster, gardiner, lampor, ljus mm) tycker jag..
Kan hända, men det är ganska oväsentligt. Viktigare är avskildheten (what privacy?), och praktiska detaljer som förvaringsutrymmen (man får nöja sig med en smal och opraktisk garderob, det finns inga fack där man säkert kan förvara glasögon och annat man vill ha nära till hands, de dekorativa lamporna man inte har någon större nytta av, gardinen är en onödig gimmick osv). Mat och dryck struntar jag i, jag flyger inte för att käka och hälla i mig en massa "gratis" sprit, men för att komma fram väl utvilad. Då är det mycket bättre att sitta i 64AK på UD: helt avskilt, flera stora förvaringsfack nära till hands, och till och med fönster man faktiskt kan titta ut igenom om man så vill.

BA Fs problem är antalet stolar. Hade de inte proppat in så många, så hade de kunnat erbjuda det utrymme och den privacy man förväntar sig i första klass, som hos andra flygbolag.

Jag skulle aldrig få för mig att betala för BA F, och jag tror inte många andra gör det heller (inte ur egen ficka, i alla fall).

BA har i alla fall tagit sitt förnuft till fånga och kommer inte att installera F i den nya 787 flottan. A380 får visserligen F, men bara lika många stollar som i 744. Visserligen fortarande allt för många, men färre i förhållande till planet totala kapacitet.

Johan
 

EricT

Medlem
75% chans att få nya First kabinen på 747-400

Håller delvis med dig Johan. Men min frus arbete betalade hennes F till GRU sist med BA!
 
Håller delvis med dig Johan. Men min frus arbete betalade hennes F till GRU sist med BA!
Det är bara att gratulera.

Om någon annan betalar biljetterna så flyger jag mer än gärna BA F. Never look a gift horse in the mouth.

Betalar jag själv, så nöjer jag mig med J class. F är helt enkelt inte värt pengarna, oavsett flygbolag, i synnerhet när allt fler bolag erbjuder flatbed seats if J.

Johan
 
Toppen