Senaste nytt

Tips för lounge-access på Chicago O'Hare - flyger SAS

Varken VIP lounge som är DC lounge eller SK lounge är värda ett besök och mödan att försöka komma in. VIP loungen stänger kl 17, långt innan SK flighten avgår.
Vad än du förväntar från en lounge finns inte på ORD. I alla fall om man bortser från BAs eller SkyTeam lounger för du får inte komma dit med en *A biljett.
Det här är ett riktmärke till vad får kallas lounge. IMHO.
 
Vår flight går 16:25 så det är lugnt.
Men du har nog rätt, det är inte värt besväret.
Även om vi har Diners så kostar det 125 kr per person + $27 per gäst.
Tack för infon.
 
Vår flight går 16:25 så det är lugnt.
Men du har nog rätt, det är inte värt besväret.
Även om vi har Diners så kostar det 125 kr per person + $27 per gäst.
Tack för infon.
Lägg de pengarna på Duty-Free och var glad. En limpa cigg kostar från $35 och spriten är skitbillig, nästan samma pris för 1 liter som för 1 shot ute i baren.
 

sungtae

Medlem
Här kommer den utlovade miniguiden till SAS Business Lounge på O'hare.


SAS Business Lounge: Chicago O'Hare (ORD)
Läge: Terminal 5 (Intl.) vid Gate M13.
Access: Eurobonus Guld, Star Alliance Guld eller Business class biljett för resa samma dag med SAS, flygbolag i Star Alliance eller annan SAS partner.
Allmänt: Ganska ordinär lounge som liknar andra SAS Business Lounger. SAS avgångar går i regel från gate M15 som ligger runt hörnet och utrop för boarding görs när det är dags.
Mat och dryck: Bröd & pålägg mm för att göra egna smörgåsar, snacks, frukt, kex, ost. Kaffe och Te, alkoholfria drycker i kyl. Ordinärt utbud av alkohol.
Duschmöjligheter: Nej, loungen är en typisk avgångslounge. Toaletter finns en bit utanför loungen.
Underhållning och kommunikation: Några TV-apparater samt internet datorer och en del magasin och dagstidningar. Fritt Wi-Fi med SAS Wifi-point.


SAM_3033.jpg SAM_3034.jpg
SAM_3035.jpg SAM_3036.jpg
SAM_3040.jpg SAM_3037.jpg
 

Ikaros

Medlem
Oman reser till O'hare med en SAS business class biljett och sedan åker vidare från O'hare med United (Star Alliance) men i economy har man tillgång till loungen då?
 

tourist

Medlem
Oman reser till O'hare med en SAS business class biljett och sedan åker vidare från O'hare med United (Star Alliance) men i economy har man tillgång till loungen då?

Du kommer inte in området i T5 med SK-loungen när du har anlänt. Om din fråga gäller Uniteds lounger så tror jag att svaret är "Egentligen inte om du inte har ett guldkort hos *A, men det skadar ju inte att fråga och vifta med ditt använda C-boardingpass".
 

Fredrik_G

Medlem
Åkte tidigare i veckan med SAS business biljett (OT uppgraderad) till ORD och skulle sedan vidare med Air Canada till YUL (i eco). Air Canada flighter går från T2 och jag hade inga problem att med min SAS business biljett komma in i United loungen där.

United's T2 lounge var nybyggd och fräsch, men det bjöds inte på mycket där... kaffe och lite torra snacks var det som fanns att tillgå. Fanns iofs även en bar där man kunde pröjsa för dricka, men gratis är gott =)

Är fortfarande EBS men förhoppnings m.h.a. OT-uppgraderingen så kommer jag över 50k gränsen och blir EBG =D
 
Toppen