Senaste nytt

Vad vill du se för förbättringar på inrikes på Göteborg Landvetter Airport?

På utrikes håller vi just nu på att avsluta vårt stora ombyggnadsprojekt. På inrikessidan har vi gjort en del mindre förändringar. Jag förstår att ett önskemål är att ta ner glasväggen, men om vi för en stund håller oss till att den står kvar. Vilka förbättringar vill du se?

- Fredrik
 

SvartMjolk

Medlem
Vill börja med att tacka för att ni finns här. Det kommer både vi resenärer och ni som arbetar på Landvetter ha stor nytta av. Så tack för det.

Jag gillar verkligen de förändringar som jag ser på utrikes. Det känns betydligt trevligare och mer som en internationell flygplats. Jag har inte flygit jättemycket inrikes ännu och har därför ingen lång lista över saker jag kommit på som inte fungerar. Dock tänkte jag på två saker sist jag flög till ARN.

- Det fanns väldigt få platser att sitta ned. Jag köpte en kaffe på EspressHouse, men hade ingen ledig plats i närheten att dricka mitt kaffe. Slutade med att jag stod upp och drack. Kanske bara är ett tillfälligt problem då det var på kvällen vid 18-tiden och jag antar att beläggningen är som högst då.
- Jag fanns inga lediga uttag för att ladda min telefon eller min iPad. Finns det möjlighet att skaffa fler?

Ett alternativ som kan lösa båda mina synpunkter är något jag sett på andra flygplatser. Fler platser där jag kan stå upp vid ett längre bord (som en bar) och dricka mitt kaffe. Där finns också "laddningsringar" där man enkelt laddar sin telefon genom att lägga den ovanpå "ringen". Otroligt smidigt där jag testat det. Läs gärna mer om det här: Ladda mobilen trådlöst på krogen | Besöksliv
 

rodstrom

Medlem
Skulle gärna vilja se en tavla med ETA på flygbussen där inne. Ofta kommer man ju där i full fräs och så missar man ändå bussen. Goare då att ta en kaffe där, veta när bussen går.

Nu kollar jag detta i mobilen på väg ut från planet, men vore enklare för alla om det fanns en screen med denna data.

Sen saknar jag en traditionell kiosk där.
 
Hej SvartMjolk och tack för feedback.

Vi ser över sittplatserna för att skapa bättre sittytor i den nya möbleringen på inrikes. Kan också meddela att vi kommer att installera 120 stycken nya eluttag (med vår gröna el naturligtvis) och det kommer att hjälpa en hel del. Jag kollade också in ringen på din länk och det ser ju väldigt hightech ut. Skall se om vi inte kan beställa ett testexemplar och installera :)

- Fredrik
 

SvartMjolk

Medlem
Hej SvartMjolk och tack för feedback.

Vi ser över sittplatserna för att skapa bättre sittytor i den nya möbleringen på inrikes. Kan också meddela att vi kommer att installera 120 stycken nya eluttag (med vår gröna el naturligtvis) och det kommer att hjälpa en hel del. Jag kollade också in ringen på din länk och det ser ju väldigt hightech ut. Skall se om vi inte kan beställa ett testexemplar och installera :)

- Fredrik

Hej Fredrik!

Det låter väldigt bra med både möblering och nya eluttag. Ett tips är att ha några laddningsstationer även för USB-uttag, det underlättar.

Jag vill mig minnas att jag testade detta med ringen på O'learys på Helsingfors flygplats, men är lite osäker. Väldigt smidigt.

Tack för snabb feedback och trevlig helg!
 

Roger J

Medlem
Kan ni inte ge SAS en bra deal så att de inte kan säga nej till att göra en businesslounge på inrikes? (Alternativt då att inrikesuppdelningen tas bort i terminalen).
 
Hej, vi skall snart ha ett möte med Flygbussarna så jag tar med det på listan. Bra idé. Med den begränsade ytan så kan det vara svårt att få plats med en kiosk, men om behovet är stort så får vi se på utbyggnad ;)

- Fredrik

Skulle gärna vilja se en tavla med ETA på flygbussen där inne. Ofta kommer man ju där i full fräs och så missar man ändå bussen. Goare då att ta en kaffe där, veta när bussen går.

Nu kollar jag detta i mobilen på väg ut från planet, men vore enklare för alla om det fanns en screen med denna data.

Sen saknar jag en traditionell kiosk där.
 
Hej Roger,

Uppdelningen inrikes/schengen är som sagt en mycket komplex fråga och den har vid ett antal tillfällen varit uppe och vänt. Just nu finns den inte med i några planer, men det är klart att det skulle förenkla rejält för våra resenärer om vi kunde få till en bra lösning. Vad det gäller SAS och alla våra andra hyresgäster och partners så är vi alltid intresserade av att hyra ut ytor så finns det plats...

- Fredrik

Kan ni inte ge SAS en bra deal så att de inte kan säga nej till att göra en businesslounge på inrikes? (Alternativt då att inrikesuppdelningen tas bort i terminalen).
 

rodstrom

Medlem
Hej, vi skall snart ha ett möte med Flygbussarna så jag tar med det på listan. Bra idé. Med den begränsade ytan så kan det vara svårt att få plats med en kiosk, men om behovet är stort så får vi se på utbyggnad ;)

- Fredrik


Om man får va lite sån, så kostar en standard 0.5 liters läsk 29 kr hos Espresso House. Komplettera tidningskiosken med en dryckeskyl och lite snickers?

En favorit bland dessa airport kiosks är ju Relay:
http://admin.biarritz.aeroport.fr/images/relay.jpg

Har allt man behöver och är inte speciellt dyra. Vanliga på tyska flygplatser bland annat.
 
Toppen