Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Värsta som kan hända är att du inte får åka med planet från Munchen då du inte har ryskt visum. :rolleyes:

1200 spänn för visum, billigt & bra.... :rolleyes:

Å andra sidan såg ju Khabarovsk ut som en rätt trevlig liten by. (google bilder)
Kanske skulle ta och utforska mina ryska rötter, är ju 1/4 ryss. ;)
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Värsta som kan hända är att du inte får åka med planet från Munchen då du inte har ryskt visum. :rolleyes:

Jag funderar på att avboka min resa, just p.g.a detta.. Förlorar bara 800SEK T/R om jag avbokar. Enklare att betala en enkelresa till Bangkok med DY och ta en award i F hem (till Kazakstan som har Visa on arrival).

Inte bestämt mig ännu, men det lutar åt det alternativet :)

När man "fuskar" med priser etc är det kanske säkrast att befinna sig i ett land utan visumkrav:p
 

Singapore

Medlem
Men ponera att man åker x-ist-sel-khv och hoppar av i SEL. Är det bara innan SEL-KHV flighten som man måste kunna visa en flygbiljett ur landet för att gå ombord? DVS den som man inte flyger.
 
Jag ska se Champions League finalen den 25 Maj i London.
Sedan ska jag åka hem med DY från New York (tror det var 30 Maj)
Så just nu kollar jag efter något roligt att åka till USA med den 26:e Maj.

Har man is i magen kanske man kan åka First.
Finns det några städer i USA som har bra award tillgång i Maj speciellt? Tänker mig att NYC, LAX osv bör vara tufft.

Hittade ARN-CPH-FRA-SEA i C med Lufthansa... 52.500 poäng.
LHR-LAX/SFO finns ju med United F (men det är ju inte mycket att hänga i granen enligt många...)

(Någon som vet hur First kabinen ser ut på dessa UA 777-200?)

Edit: http://airchive.com/html/airplanes-...irlines-boeing-777-200-first-cabin-2011/17301

Ser ju helt okej ut, skulle nog kunna tänka mig att prova om kabinen är sådär på LHR-LAX/SFO.
 
Last edited:

Singapore

Medlem
Det finns risk att du måste visa upp ett giltigt visum redan i x.

Om det var till min post som du svarade så måste du missuppfattat min fråga. Det jag undrar är om man måste ha en flygbiljett ur Ryssland även om jag aldrig gå på flighten till Ryssland (med tanke på att det är den egentliga destinationen)
 

Dr. Miles

Expert
Men ponera att man åker x-ist-sel-khv och hoppar av i SEL. Är det bara innan SEL-KHV flighten som man måste kunna visa en flygbiljett ur landet för att gå ombord? DVS den som man inte flyger.

När man söker på Aviancas webbsida får man bara Asianas flyg mellan Istanbul och Seoul. Då finns det risk att de(Asiana) kollar visumet redan där.
Om du säger att du tänker att hoppa av i Seoul måste du ha en biljett för utresa från Sydkorea också för att kunna övertyga check in agenten.
 
När man söker på Aviancas webbsida får man bara Asianas flyg mellan Istanbul och Seoul. Då finns det risk att de(Asiana) kollar visumet redan där.
Om du säger att du tänker att hoppa av i Seoul måste du ha en biljett för utresa från Sydkorea också för att kunna övertyga check in agenten.

Ja, men om man har en annan award resa som visar att man tänker lämna Seoul inom några dagar, då bör det väl fungera?
 
Vad är mest värde egentligen:confused:.., nu är det väl inte jättemånga här på forumet som har stenkoll på UA så blir ju svårt att hitta något riktigt svar...

LHR-SFO (med UA 777-200) i First till 72.500 poäng = 1000 dollar
LHR-GVA-JFK (med Swiss) i Business till 52.500 poäng. = 730 dollar
LHR-FRA-SEA (med LH A333) i Business till 52.500 poäng. = 730 dollar

Som sagt, vart jag flyger i USA spelar ingen större roll.

Eftersom DY biljetten var så billig kanske jag ska ha lite is i magen och börja kolla 3 veckor före avgång i hopp om någon bättre F, kanske LH eller LX.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Vad är mest värde egentligen... nu är det väl inte jättemånga här på forumet som har stenkoll på UA.

LHR-SFO (med UA 777-200) i First till 72.500 poäng
LHR-GVA-JFK (med Swiss) i Business till 52.500 poäng.

Som sagt, vart jag flyger i USA spelar ingen större roll.

Om du lyckas få F hela vägen till t.e.x Anchorage skulle jag kanske testa... Då får du både long haul och inrikes i F.

Annars tycker jag SWISS i C duger bra :) Du kan ju iofs flyga till DXB med LH/SWISS i C för 20.000p (mellanskillnaden).
 
Last edited:
Toppen