Senaste nytt

Sista dagen på BA's "Skandinavienrea"

henrik l

Medlem
Idag den 12:e september är sista dagen för att köpa billigare biljetter med BA från Skandinavien The Great British Airways SALE

Däremot fortsätter BA's rea på resor från UK fram till den 20/9.

Höll själv på att missa att boka en resa till Shanghai i December:(

Men nu är den bokad och har bokningar som säkrar upp guldet ett år till f o m juni -12:)
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag har bokat en CW resa till NYC den 26/12. Det är lite intressant; det stod i Ts&Cs att USA/Karibien inte gick att boka mellan 15 Dec och 5 Jan, men det funkade. Jag har också uppgraderat till FIRST på ditresan med 2½t på Concorde Room inplanerat. Skall bli kul..Om man bokar via AA kan man också åka LCY-JFK rutten under AA codeshare för samma pris. Dock inte på BA.com
 

AndyL

Medlem
Eftersom USA inte gick att få billigt enda fram till Juni/Juli så lät jag det vara denna gång.
Är ny BA-anhängare tack vare Concorde, vet någon om BA brukar ha någon "Sale" som gäller för perioden Juni/Juli ?
 

henrik l

Medlem
Eftersom USA inte gick att få billigt enda fram till Juni/Juli så lät jag det vara denna gång.
Är ny BA-anhängare tack vare Concorde, vet någon om BA brukar ha någon "Sale" som gäller för perioden Juni/Juli ?

Låter sunt:) Om du kollar deras UK-sale som pågår till den 20/9 så kan du hitta resor till USA under juni, som utgår från London. Det verkar som att du kan boka fram till den 22/6 -12 på flera destinationer. Om du provbokar så kan du också kolla om det räcker med att du åker ut före sista datum (dvs 22/6) för att få det lägre priset. Tror att jag kolla HKG och det funkade. https://www.britishairways.com/travel/flights-sale/public/en_gb

PS. Se sedan till att göra ett TP-run med AA när du ändå är där om du behöver fixa din status. http://www.flyertalk.com/forum/brit...tier-point-runs-less-than-1-25-per-point.html
 
Last edited:
Eftersom USA inte gick att få billigt enda fram till Juni/Juli så lät jag det vara denna gång.
Är ny BA-anhängare tack vare Concorde, vet någon om BA brukar ha någon "Sale" som gäller för perioden Juni/Juli ?

Jag _vet_ inte, men om historien är någon guide så hade BA en rea under januari i år för resor under våren-sommaren. Mönstret kanske upprepar sig.
 

Concorde

Founding Member
Reorna infaller nästan alltid samma perioder varje år. Det är säsongsbetonat, dvs. på sommaren säljs mindre business biljetter och mer economy varav rean återspeglar detta. Ibland lönar det sig att köpa i UK rean och koppla en biljett från ARN.
 

Senator

Moderator
Det borde komma en "Boxing Day Sale" som sträcker sig fram till sommaren... Jag hoppas i alla fall på det, då jag fyller 40 år i april och det skulle vara kul med en spännande resa över påsken ;)
 
Toppen