Senaste nytt

American Express försämrar konverteringskursen för SAS EuroBonus inom Membership Rewards

Moco

Medlem
American Express fortsätter att försämra sitt erbjudande. Från den 15 februari 2013 ändrar alltså American Express konverteringskursen mellan MR-poäng och EB-poäng. Den nya kursen är 11 MR = 1 EB extrapoäng.

Har du alltså mycket MR-poäng som du ändå tänker överföra till EB och ett vanligt kort (Blue/Green/Gold/Platinum) så passa på att överföra innan detta datum för att undgå denna försämring.
 

Alx

Medlem
Ni har ändå tur i oturen som informeras om försämringen i förväg.

I Storbritannien har Amex försämrat konverteringskurserna för de internationella korten i flera omgångar. Varje gång utan förvarning. Från att ha varit 1€/$ per airline mile. Så är det nu 3€/$ per 2 airline mile i konverteringskurs till de flesta flygbolag. Det började med BA för något år sedan och gäller nu, efter att Virgin Atlantic och SAS gått samma väg, alla förutom Finnair och Cathay Pacific. Antar att det är en tidsfråga innan även dessa får försämrad konverteringskurs.

Mycket trist då jag och min familj har samlat på oss massvis utav MR-poäng de senaste två åren.
 

Stefan62

Medlem
Om man inte tänkt att föra över MR till SAS EB - vad gör man lämpligast istället med MR? Konverterar till BA, Finnair eller vad?
 

Marcus_R

Medlem
Har med tiden insett att Amex Gold inte är rätt för mig, utan att ett Amex Eurobonus är mer passand. Verkar som nu är rätt tid att konvertera över befintliga MR och byta "upp" sig med andra ord.
 

Najk

Medlem
American Express försämrar konverteringskursen för SAS EB inom Membership Rewards

Gött att jag nyss tömde MR kontot till EB.
Det jag förvånas över är hur det kan vara dubbelt så bra mile/kr jämfört SAS Amex och Amex MR. Det är ju samma parter inblandade samt att vouchern är utöver.

Om det nu blir sämre konverteringskurs via MR så är ju frågan vad som kommer hända med SAS Amex framöver.
 
Toppen