Senaste nytt

Hilton eller Pullman i Barcelona?

Funderar på att bjuda flickvännen på hotellmys med Spa på hennes födelsedag. Då jag bor i Barcelona men aldrig testat att bo på något av hotellen här och med tanke på att jag har ett antal guld- samt platinum kort att det vore en bra idé att kombinera allt.

Så nu är frågan. Hilton eller Pullman Skipper?

Har Hilton Guld och Accor Platinum. Då jag vill ha tillgång till deras Spa så är detta viktigare än antal poäng osv. Hilton Guld ska ju ju ge uppgraderingar till bättre rum, vet ej hur det är med Accor? Hilton bjuder på fri frukost, Accor tror jag inte gör detta. Något annat jag missat?

Vad tycker ni som testat båda kedjorna? Vad ger mest bang-for-the-buck i mitt fall om jag vill kombinera med ett Spa?
 
Jag ska bo på Pullman Skipper 26-28 Januari för första gången så kan tyvärr inte uttala mig ännu.

Men hoppas ni får en trevlig dag/weekend hur som helst!
 

VonMögen

Medlem
Med Accor Platinum får ni säkert en ug på rummet. Har fått det 100% av gångerna jag bott på Pullman som Plat. Det ingår inte frukost. Är även 100% på ug när det gäller Hilton och gillar tillgången till exec våningen/frukost (på de Hilton som har det). Har inte bott på något bättre hotell i BCN så kan inte uttala mig om spec hotell.
 
Med Accor Platinum får ni säkert en ug på rummet. Har fått det 100% av gångerna jag bott på Pullman som Plat. Det ingår inte frukost. Är även 100% på ug när det gäller Hilton och gillar tillgången till exec våningen/frukost (på de Hilton som har det). Har inte bott på något bättre hotell i BCN så kan inte uttala mig om spec hotell.

Hur är frukosten på Hilton? Buffet eller något enklare?

Exec våningen är ett trevligt tillskott. Ska rodda runt lite och se i fall något av de två Hilton hotellen här har ett vettigt spa. Tack för hjälpen så länge :)
 

Roger J

Medlem
Jag har bara bott på Hilton Diagonal. Antar att du menar det vid stadion? Men om det är Diagonal så tycker jag läget är lite off. Bra service och upgrades dock med fräscht poolområde, men det är ju bara intressant i rätt säsong så att säga.
 
Tycker båda två är rätt off faktiskt. Diagonal ligger dock nära stranden. Men eftersom vi bor här så spelar läget ingen roll utan upplevelsen hotellet kan erbjuda.

Lutar åt Pullman Skipper faktiskt, även att de saknar en Executive Floor. Hittade ett getaway erbjudande genom Le Club i januari för 1575 kronor per natt inklusive frukost. Som platinum så får man tydligen gratis access till spa avdelningen. Käkar gör vi isf. ute, finns många bra ställen runt omkring.
 
Toppen