British Airways prövar en helt automatiserad cocktailmaskin i sina lounger i San Francisco och Newark. Cocktails görs på endast 45 sekunder, vilket ger en ny dimension till den mat och dryck som finns tillgänglig för kunderna.

Fram till mars 2020 kommer British Airways kunder från First och Club World som reser från San Francisco och Newark få möjlighet att välja bland ett urval av 30 cocktails och anpassningsbara drycker från robotapparaten. Detta inkluderar lokalt inspirerade cocktails som British Airways har skapat – Silicon Galley och Echo-Whisky-Romeo.

Maskinen har skapats av mix-master Barsys med hjälp av artificiell intelligens (AI). Eftersom British Airways är det första brittiska flygbolaget som testar tekniken ger det flygbolagets kunder en första chans att prova denna automatiska maskin.

Kunderna beställer helt enkelt sin drink genom att klicka på en knapp på appen, placera sedan ett glas på plattan under och låt AI göra jobbet.

Ricardo Vidal, British Airways chef för innovation, sade: ”Vi tittar alltid på innovativa sätt att förbättra våra kunders resa på marken och i luften.” Barsys erbjuder en ny cocktailupplevelse och vilket kan vara ett bättre sätt än att testa just denna teknik än i San Francisco, i vår nyrenoverade lounge, och Newark, två av de mest kosmopolitiska och tekniska kunniga storstadsregionerna i USA. Akshet Tewari, Barsys VD och grundare, sa: ”Vi är så glada att samarbeta med British Airways eftersom vi alltid har känt att en flygplatssalong var det perfekta stället att skapa en unik och rolig cocktailupplevelse. Vi inser att Barsys aldrig kommer att ersätta en bra bartender, men kan frigöra dem för att göra mer komplicerade drycker och interagera

britishairways_2168665480049_thumb