Vårt BusinessClass forum passerade milstolpen 300 000 inlägg under morgonen idag. Vi är väldigt stolta och lyckliga över att så många spännande resenärer väljer att dela sina upplevelser och erfarenheter hos oss.
Nordens största forum för frekventa resenärer förbättras kontinuerligt – senast i höstas uppgraderade vi forumet med en mängd nya funktioner som gjort sidan ännu mer populär. Runt 3 000 inlägg tillkommer varje vecka. Vi firar samtidigt att vi passerade 90 000 läsare i månaden under januari 2015.
Stort tack till er alla som bidragit så mycket genom åren – allt från intressanta frågor och spännande historier till reserapporter, unika bilder och personliga upplevelser. BusinessClass teamet blir gång på gång förvånade över hur mycket som händer runt om i världen och hur besynnerliga situationer medlemmar kan hamna i under sitt resande.
Vi är också väldigt nöjda över att en så stor del av inläggen i BusinessClass forumet är ”on topic” och handlar om frekvent resande. Det är vanligt att forum fylls av irrelevant material i syfte att öka trafiken och hålla igång diskussionerna.
Några intressanta fakta om BusinessClass forum:
– Nordens största diskussionsforum för frekventa resenärer.
– 300 000 inlägg skrivna av 9 000 resenärer spridda över Norden.
– Sedan första januari 2015 har över 100 000 besökare loggat in från 166 olika länder och läst över 1,5 miljoner sidor.
– Snittbesöket är över sju minuter långt.
– Utöver länderna där BusinessClass lanserat sidor kommer flest besökare från USA, Tyskland, Thailand, Japan och Spanien.
Av Doktorns länk verkar det som vi ska lyfta på hatten och fira inte bara 300k inlägg utan även @agehall födelsedag, Grattis!
Inte helt oväntat, va? 😉
Det är lustigt hur väl "1% Internet rule" verkligen stämmer i verkligheten:
Variants include the 1-9-90 rule or 90–9–1 principle (sometimes also presented as the 89:10:1 ratio),[1] which state that in a collaborative website such as a wiki, 90% of the participants of a community only view content, 9% of the participants edit content, and 1% of the participants actively create new content.
Som exempel har BusinessClass cirka 90 000 läsare, 9 000 medlemmar och en grupp på cirka 900 personer som loggar in dagligen och bidrar med innehåll. Inom gruppen på 900 personer finns såklart samma princip med 1% som fullkomligen lever på BusinessClass medan större delen är inne "ofta".
Utmaningen för en ny community är alltså att bland 100 besökare är det generellt sett bara en som kommer bli riktigt aktiv, nio kommer bidra lite grann men 90 kommer läsa och gå vidare. Och det behövs nytt fräscht material ofta för att få folk att stanna.
Det är aldrig sunt när Doktorn skriver mindre! Se nu till att komma upp i 10% igen…
20 mest aktiva medlemmar står för lite över en tredjedel av totala inläggen. Både gott och ont…
Medlemmar | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
För min del har jag gått ner från ca 10% till ca 6,8%. Det låter som en sund utveckling. 🙂
50.000 inlägg i BusinessClass.se forumet _ BusinessClass.se forum _ 300 000 inlägg om resor