British Airways har inlett den andra fasen i investeringen i sin produkt i premiumekonomi, World Traveller Plus, med nya komfortprodukter.

Den första juli kommer nya necessärer tillverkade i återvunnen plats från plastflaskor att introduceras. Dessa kommer ha en del praktiska och nödvändiga artiklar som kan behövas under en flygning; ögonmask, sockor, en penna, tandborste och tandkräm och läppcerat från Scaramouche & Fandango.

Nya rätter baserade på ingredienser för säsongen har redan introducerats tidigare i år.
Carolina Martinoli, British Airways chef för Customer Experience säger: ”Vi investerar 6,5 miljarder pund för våra kunder och dessa förbättringar och en del av denna är öronmärkt för vår produkt World Traveller Plus. De nya menyerna som vi introducerade tidigare i år har fått ett stort och positivt genomslag. Denna andra fas i utrullningen inkluderar nya filtar och kuddar som verkligen förbättrar komforten i den redan komfortabla kabinen.”

Flygbolaget introducerar även nya cocktails, både med och utan alkohol, i barmenyn. Bland dessa kan nämnas Gin Fizz och Bloody Mary eller en Citrus Twist som ett alkoholfritt alternativ.
De som reser i World Traveller Plus har möjlighet att beställa sin huvudrätt upp till 24 timmar innan avgång. Förstahandsvalet för huvudmålet är garanterat för avgångar från London.