Under 2012 gjorde SJ en förbättring i sin punktlighet för såväl fjärrtåg som regionaltåg. Punktligheten för fjärrtågen ökade från 88 till 91 procent och punktligheten för regionaltågen ökade från 87 till 90 procent.
Trots en del problem med snöoväder under december månad ökade även antal passagerare med 5 procent.
Hur mycket av denna förbättring beror på att SJs definition av försenad ändrades från mer än 5min efter tidtabell 2011 till mer än 15min efter tidtabell 2012?
Har för mig att jag har läst att om tåget ställs in så räknas det inte som en försening, känns som en "enhansment" som det stämmer. 🙂
Nu åker jag nästan aldrig tåg längre då jag alltid har kommit försent med SJ, men de få gångerna jag åkt med dem de senaste, så har jag alltid varit några minuter sen, ibland mer än 15 minuter. Men det är ju bra att de tåg som är mer än 15 minuter senare har minskat, ett steg i rätt riktning.
Under 2012 gjorde SJ en förbättring i sin punktlighet för såväl fjärrtåg som regionaltåg. Punktligheten för fjärrtågen ökade från 88 till 91 procent och punktligheten för regionaltågen ökade från 87 till 90 procent. Trots en del problem med snöoväder under december månad ökade även antal passagerare med 5 procent.
Dom räknar på exakt samma sätt som flightstats. Då är det bluff av dom också…
Mvh
/NotRyan