Lufthansa har just nu en kampanj som ger 40% rabatt i Business Class om du reser tillsammans med två eller fler inom Europa. Erbjudandet gäller för resor fram till och med den 31 mars 2021, och i kombination med dagens flexibla regler för alla biljetter är detta en kampanj som är värd att notera.

Vi känner alla nog en önskan att resa, men samtidigt är många osäkra på hur smart det är att beställa resor i förväg utan att veta om man verkligen kan resa. I likhet med många andra flygbolag har Lufthansa infört extra flexibla regler för biljetter, just för att minska denna ovissheten. Sedan den 25:e augusti har alla biljetter som bokats hos Lufthansa blivit flexibla, vilket bidrar till att minska ovissheten. Alla biljetter får ombokas kostnadsfritt, inklusive byte till andra avgångsflygplatser och till andra destinationer. Om den nya biljetten blir dyrare på grund av ändrad rutt eller bokningsklass, måste du betala en mellanavgift, men flexibiliteten är fortfarande stor. Ombokning är tillåten fram till avresa den 31 december 2021, så här finns det möjligheter att boka resor på kampanjpriser och samtidigt ha möjlighet att ändra till en annan avgång.

The-Lufthansa-short-and-medium-haul-standard-is-Recaros-NEK-seats-1000x667

Business Class-kampanjen gäller ett stort urval av destinationer inom Europa, men här är några exempel baserade på minst två personer:

–  Wien från 1 999 SEK per person

– Zurich från 1 999 SEK per person

– Malaga från 3 099 SEK per person

– Mallorca från 3 099 SEK per person

– Rom från 3 299 SEK per person

– Milano från 3 299 SEK per person

– Venedig från 3 299 SEK per person

Priserna är tillgängliga fram till den 26 oktober och reseperioden är i princip 15 september 2020 till 31 mars 2021. Du kan boka från två till sex personer på erbjudandet.

Som vanligt erbjuder Lufthansa en ordentlig Business Class-produkt på sina europeiska rutter med bl.a. Fast Track, tillgång till lounge och blockerad mittplats samt ordentlig matservice ombord.

Klicka här för att läsa mer om deras Business Class- produkt.