United Airlines har i veckan lanserat ett helt nytt måltidskoncept i sina United Clubs-lounger. Fokus ligger på färska råvaror, variation och kvalitet. Det nya konceptet kommer successivt ersätta tidigare matutbud och först ut blir United Club på Chicago O’Hare.

Efter Chicago kommer det nya matprogrammet introduceras på de större flygplatserna i USA och kommer i slutet av sommaren 2015 erbjudas i Houston, Denver, New York Newark, Los Angeles, San Francisco och Washington Dulles. I slutet på året kommer konceptet vara implementerat i samtliga United Club-lounger i världen. All mat ingår i loungebesöket.

Matutbudet varierar beroende på tid på dygnet. På morgonen kommer man exempelvis finna grekisk vaniljyoghurt, scones, mjölk och flingor, bagels, hårdkokta ägg, havregrynsgröt och färsk frukt.

Under eftermiddagen kommer man finna exempelvis hummus, sallad med varierande innehåll, dagens soppa, torkad frukt, bröd och brownies.

Under 2015 kommer United också introducera ett nytt premiumutbud av drycker för försäljning i loungerna vilket inkluderar öl, vin och olika spritsorter. Bland märkena kommer man finna Laurent Perrier Champagne och viner från Trinchero Family Estates.

United Airlines United Club - Hummus

United Club – Hummus

Foto: United Airlines

United Airlines United Club - Greek Yoghurt

United Club – Greek Yoghurt

Foto: United Airlines

United Airlines United Club - Scones and Bread

United Club – Scones and Bread

Foto: United Airlines

United Airlines United Club - Hard-Boiled Eggs

United Airlines United Club – Hard-Boiled Eggs

Foto: United Airlines

United Airlines United Club - Seasonal Healthy Salads

United Airlines United Club – Seasonal Healthy Salads

Foto: United Airlines

United Airlines United Club - Hot Old-Fashioned Oatmeal

United Airlines United Club – Hot Old-Fashioned Oatmeal

Foto: United Airlines

United Airlines United Club - Brownie Brittle

United Airlines United Club – Brownie Brittle

Foto: United Airlines