Det brittiska flygbolaget Thomson Airways presenterade i dagarna sin vision för hur flygbolaget under de närmsta fem åren ska ändra reseupplevelsen ombord, med nya flygplan, och nya innovativa koncept i flygplanen, och nog är det innovativt allt. Bland annat planerar man att införa familjebås och duo-platser där mittplatsen ersätts av ett bord för champagne och får en helt ny belysning.

David Burling, VD för TUI i Storbritannien och Irland förklarar:

– Vår verksamhet kategoriseras ofta inom chartersegmentet där många uppfattar aktörerna som dåliga, något som i realiteten stämmer ganska dåligt med upplevelsen hos Thomsom Airways idag. Vårt mål är att göra reseupplevelsen speciell eftersom flygningen både inleder och avslutar semestern, vi ser flygningen som en viktig del i semesterupplevelsen.

Familjebåsen kommer finnas längst bak i flygplanet med plats för fyra till sex personer där man sitter vid ett stort bord. Produkten är framtagen för större familjer som reser till First Choice Holiday Village eller Thomson Family Resort.

Duo-platserna innebär tre stolar i bredd som blir två där mittplatsen får ett bord för champagne. I produkten ingår även el-uttag samt mood lighting med belysningseffekter. Tanken är att skapa en rymligare och lyxigare start på semestern.

I Premium Class på långflygen kommer det även finnas en så-kallad Beach Snack Bar med drycker och tilltugg.

Thomson Airways har samtidigt beställt två ytterligare Boeing 787 Dreamliner samt 47 flygplan av typen Boeing 737 MAX som väntas levereras runt år 2020.

Thompson Airways Family Booth

Thomson Airways Family Booth

Foto: Thomson Airways

Thompson Airways Family Booth

Thomson Airways Family Booth

Foto: Thomson Airways

Thomson Airways DuoSeat

Thompson Airways DuoSeat

Foto: Thomson Airways

Thomson Airways Beach Snack Bar

Thompson Airways Beach Snack Bar

Foto: Thomson Airways