Den tyska hotellkoncernen The Steigenberger Hotel Group har i dagarna lanserat en ny hotellkedja – Jaz in the City. Målsättningen är att erbjuda gästerna en stilfull och inspirerande upplevelse. Jaz in the City blir deras tredje hotellkedja efter Steigenberger Hotel och InterCityHotel.

”Snyggt, älskvärt och spontant” är de tre ledorden i hotellkedjan som har som övergripande mål att ta fram den unika livsstilen i varje stad. Framförallt vill man ta vara på lokal musik och kultur och låta lokala konstnärer få visa upp sina verk i hotellen. I såväl rummen som publika utrymmen kommer man finna konst som med jämna mellanrum byts ut och i restaurangerna och lobbyytorna kommer man kunna lyssna till lokal musik och liveframträdanden av lokala förmågor.

Personalen på hotellen kommer även ha mycket god lokal kunskap och kunna ge tips på kulturella evenemang, utställningar och nattklubbar.

Målgruppen är vad man kallar sofistikerade världsresenärer, helgäventyrare, matälskare samt prismedvetna affärsresenärer som vill kunna nyttja sin lediga tid på bästa sätt.

Det första hotellet kommer öppna i Amsterdam i september 2015. Jaz Amsterdam kommer ha 247 rum och 11 sviter. Hotellet kommer även erbjuda ett spa på 230 kvadratmeter, konferensfaciliteter och en restaurang på första våningen, ”Vibrant Urban Hotstpot”. Granne med hotellet ligger Amsterdam ArenA, hemmaarena för Ajax, och konsertarenan Ziggo Dome.

Jaz in the City Hotels

Jaz in the City Hotels

Foto: Steigenberger Hotels

Jaz in the City - Steigenberger Hotel Group

Jaz in the City – Steigenberger Hotel Group

Foto: Steigenberger Hotels