Scandic lanserar nu en ny kollektion med hotell som ska fungera som hotellkedjans flaggskepp. Hotellen marknadsförs under det egna varumärket ”By Scandic” och det första hotellet är Stockholms-hotellet Grand Central by Scandic. Med dessa nya hotell vill man möta den växande efterfrågan efter hotell som erbjuder lite mer unika upplevelser.

Det första hotellet i kollektionen är det hotell som nu heter Scandic Grand Central, men som efter 1 februari 2016 får ny profil och kommer heta Grand Central by Scandic.

Hotellkedjans stora satsning i PUB-huset i Stockholm med namnet Haymarket kommer också vara ett flaggskeppshotell när det öppnar under våren 2016. Kedjan planerar att etablera fler hotell i samma stil i Norden under de kommande åren, och det kommer både att handla om nyetableringar och om att göra om existerande hotell.

”Våra hotell är attraktiva både för skandinaviska och internationella gäster, vare sig de är på semester eller reser i jobbet” berättar Frank Fiskers som är koncernchef hos Scandic Hotels. ”Det kan vi se på de undersökningar vi gör bland kunderna och genom att mäta hur många gäster som väljer oss igen och igen. Genom att lansera denna nya kollektion uppgraderar vi hotellens potential både mot kunderna och med tanke på vår lönsamhet” avslutar han.