Idag är det 25 år sedan SAS introducerade ett av Europas första lojalitetsprogram. Det, som började som en enkelt s.k. ”frequent flyer”- program, har idag utvecklats till ett av världens ledande lojalitetsprogram.

SAS EuroBonus har vuxit kraftigt sedan lanseringen den 27 april 1992, och har idag nästan fem miljoner medlemmar.

– Idag har vi 4,8 miljoner EuroBonus-medlemmar och vi räknar med att vara uppe i 5 miljoner vid utgången av 2017. Hemligheten bakom den fantastiska ökningen är att vi, ända sedan starten, har lyssnat på våra kunder, vad de behöver och vad de vill ha. Vi strävar hela tiden efter att ge våra lojala kunder de bästa fördelarna och den bästa servicen, säger Stephanie Smitt Lindberg, chef för produkt- och kundlojalitet på SAS.

– Vi fortsätter med att utvidga användningen av EuroBonus i vardagen och kommer fortsätta att utöka med fler samarbetspartners. EuroBonus handlar inte bara om flygresor, bilar och hotell, det handlar också om vardagslivet och om att skapa en gemenskap för våra medlemmar, säger Stephanie Smitt Lindberg.