Bakgrund och introduktion

En delsträcka på väg  mot Brisbane

På flygplatsen

SAS incheckning glömde att priority tagga mitt bagaget, vilket jag inte märkte förrän det dök upp sent på bandet vid ankomst. Har hänt tidigare också.  SAS business lounge. Nu med pölser, ett bra initiativ. Stor men ganska busy lounge denna fredag kväll

Lounge:

Loungen är recenserad separat från flygningen. Du kan läsa mer om loungen i loungerecensionen.

Läs mer om den besökta loungen »

Ombordstigning och första intryck

Boarding on time. Pursern gladlynt och skämtsam. Endast juice eller vatten. Frågade efter Dagens Industri som dock inte var tillgänglig.

Stolen och underhållningssystemet

Stolen är okej, men blir ej platt. Dock hög friktion gör att man glider inte. Stolarna fungerade inte i början på flygningen. Efter reset fungerade de bra. Underhållnigssystemet är uråldrigt med små mörka lågupplösta skärmar med dålig betraktningsvinkel. Hörlurarna är icke noise cancelling. Programutbudet är klent. Ta med din egen iPad!

Internet ombord

Ej tillgängligt

Måltider och Service

Matutbudet är begränsat med endast 2 varmrätter. Förrätten under all kritik med små saltlake inlagda räkor på en oätlig pajdegsbotten. Ost brickan bra. Frukosten normal C kabins modell. Kabinpersonalen gjorde ett bra jobb. Vinerna valda av Oz Clarke smakade bra.

Sömn

Ej lie flat, men stolen hyggligt bekväm för att sova i.

Ankomst

On time

Slutsats

SAS long haul business är en hopplöst omodern produkt med ett litet mat och underhållningsutbud. Personalen gör sitt bästa, men……undvik om den inte tar dig direkt till destinationen.