Världens största oberoende leverantör av loungebesök är firman Priority Pass, som nu fräschar upp hela produkten för att anpassa sig till de ändrade krav och förväntningar som frekventa resenärer har. Hela föryngringen består av en uppdaterad websajt, nya appar, ett nytt digitalt medlemskort och en mer modern varumärkesidentitet.

Priority Pass är en del av Collison-gruppen, och erbjuds ofta som en extra fördel till olika företags kunder hos exempelvis banker, kreditkortsfirmor och telefonoperatörer.

Ett omfattande undersökningsarbete bland medlemmar i Europa, Asien och USA har legat till grund för processen.

Priority Pass

Stephen Simpson är internationell marknadschef hos Priority Pass, och han berättar följande: ”Vi frågade våra medlemmar vad de önskade sig av oss, och resultatet törs jag påstå överstiger förväntningarna. Vi har investerat väldigt mycket i det här för att göra både medlemmar och partnere nöjda. Vi ser det som en viktig uppgift att bibehålla vår marknadsposition som världsetta, och vår nya produkt innehåller all den teknologi, alla de processer och alla de redskap som behövs för att kunna leverera en sublim upplevelse – varje gång. Det här är våra största förbättring av produkten någonsin, med ny websajt, nya appar och ett varumärke som vi tycker har fått en rejäl uppfräschning, och vi kommer fortsätta processen även efter denna lansering”.

Företagets websajt prioritypass.com har fått nytt utseende och nya funktioner, och företagets appar för Android, Blackberry och iOS har uppdaterats så att medlemmarna kan använda ett “Digital Membership Card” för att kunna besöka de flesta lounger som är med i Priority Pass-programmet via sin smartphone eller pekplatta. Priority Pass erbjuder också nya erbjudanden på resor, golfpaket och hyrbilar till medlemmarna.

Priority Pass skriver i ett pressmeddelande: ”Många av våra medlemmar betraktar lounger som en uppskattad tillflyktsort från flygplatser som bara blir mer och mer hektiska. Det ses som en bonus att kunna komma in och uppleva en lounge tillsammans med vänner, familj eller kollegor, speciellt när man kan bjuda med en person in i loungen. För en växande grupp av unga, internationella och ofta välbetalda resande ses det dessutom som en självklarhet att bekvämlighet, flygbiljetter och exklusiva medlemsförmåner är något man kan få digitalt och dygnet runt. Vårt nya digitala medlemskort och våra nya appar passar som hand i handske med den här målgruppen”.

Det finns nu över 850 lounger öppna för Priority Pass-medlemmar. Den senaste är nyöppnade loungen ”Aspire, the Lounge and Spa at LHR T5” som är den första oberoende loungen i London Heathrows terminal 5.