Pontus Groups senast tillskott Pontus in the Air, på Stockholm Arlanda Airport Terminal 5, har inlett ett samarbete med SAS EuroBonus. Från och med 5 oktober kan medlemmar tjäna eller använda sina EuroBonus-poäng på Pontus in the Air innan resan.

Pontus in the Air öppnade i slutet av april på Stockholm Arlanda Airport Terminal 5, och har snabbt blivit ett populärt och ett självklart val för många resenärer. Pontus Group, med krögaren och entreprenören Pontus Frithiof i spetsen, har inlett ett samarbete med SAS EuroBonus. Medlemmarna kan både nyttja och tjäna poäng i restaurangens tre delar Brasserie, Market samt Take Off, en take-away-service med mat och dryck att ta med sig ombord på planet. Pontus in the Air är den enda restaurangen på airside, efter säkerhetskontrollen, som erbjuder SAS EuroBonus-poäng. Varje spenderad krona på Pontus in the Air ger ett EuroBonus Extrapoäng, enligt ett pressmeddelande.

– Vi är mycket förväntansfulla och gläds åt samarbetet med SAS EuroBonus som stärker vår position ytterligare genom att erbjuda trogna resenärer att tjäna eller använda sina SAS EuroBonus-poäng för en måltid hos oss. Medlemmarna kommer också kunna ta del av specialerbjudanden och kan njuta av allt från en riktigt härligt näringsrik frukost till varm lagad mat och ett glas vin. Resan börjar hos oss, säger Pontus Frithiof.

Pontus Group har lanserat en ny teknisk lösning för Pontus in the Air som gör det möjligt att köpa virtuella presentkort till restaurangen för EuroBonus-poäng i EuroBonus-shoppen på sas.se. Samtliga SAS EuroBonus-medlemmar får ta del av förmånliga erbjudanden från Pontus in the Air och Diamantmedlemmarna bjuds på exklusivt utvalda förmåner. I SAS-appen finns funktionen Where to earn points som visar var alla ställen ligger där medlemmarna kan tjäna EuroBonus-poäng, inklusive Pontus in the Air.

– Vi vill ge våra 4,5 miljoner medlemmar det lilla extra. Det är därför mycket roligt att kunna erbjuda dem en god start innan affärs- eller semesterresan samt möjligheten att samla eller använda sina poäng på Pontus in the Air, säger Stephanie Smitt Lindberg, Vice President Customer Journey SAS.