En snurrande jordglob i 3D-format med möjlighet att välja semesterdestination baserat på budget, temperatur och flygtid är en av nyheterna i KLMs nya app som är speciellt anpassad för iPad och som rullas ut i dagarna.

Precis som i tidigare appar finns möjlighet att göra bokningar, checka in, välja sittplats samt spara boardingkort, givetvis går det även att komma åt sin Flying Blue-profil om man är en frekvent resenär. Men KLM har nu tagit det  lite längre, inte minst genom den speciella 3D-designen.

– Appen har tagits fram med hjälp av experter inom resor och design tillsammans med en grupp utvalda personer som följer oss i sociala medier, säger Martijn van der Zee, Senior Vice President E-Commerce på Air France & KLM.

En annan nyhet är att appen kan kopplas ihop med Facebookprofilen vilket gör att man kan få en översikt över alla KLMs destinationer där man har Facebookvänner som bor. I kombination med månadens KLM Pack & Go Deals och en rad personliga kriterier ska det enkelt gå att få fram förslag på passande semesterdestinationer.

Appen finns på elva språk och kommer senare i år även bli tillgänglig för Android.