Marriotts nya varumärke Moxy Hotels öppnade dörrarna till sitt första hotell i höstas, i Milano. Nu tar man steget in på den amerikanska marknaden med åtta planerade hotell i några av USAs största städer.

De åtta hotellet kommer ligga i New York City (Chelsea, Midtown och Lower Manhattan), San Francisco, Seattle, new Orleans och Chicago.

Marriott själva har beskrivit Moxy Hotels som ”en internationell hotellkedja med en häftig kombination av Marriotts’s världsberömda service och en genomtänkt design som ska hålla dig igång och nåbar”.

Det första amerikanska hotellet, i New York, kommer designas av den berömda designfirman Tabu Pushelberg som är kända för att komma med oväntade lösningar. Den övergripande designen ska i övrigt spegla Moxy Hotels varumärke i kombination med den lokala marknaden.

Lobbyn kommer vara en central del med sociala ytor, ”grab and go” tillgängligt dygnet runt, bra med uttag för datorer, snabb och gratis internetuppkoppling samt Moxy Digital Guestbook med möjlighet att lägga upp videos och foton via Instagram. Varje hotell kommer även ha ett bibliotek och alla gästrum kommer ha nyckelfria dörrar och rörelsestyrda lampor.

Moxy Hotels kommer även öppna fler hotell i Europa, bland annat i Köpenhamn i Danmark, i München, Frankfurt och Berlin i Tyskland, och i London i Storbritannien.