Inför 1900 specialinbjudna lanserade Hiltons VD Christopher J. Nassette under onsdagen det senaste tillskottet i Hiltonportföljen – Canopy by Hilton. Det handlar om en helt ny hotellkedja inom Hilton där man vill attrahera livsstilsmedvetna resenärer, såväl privatresenärer som affärsresenärer. Det första hotellet väntas öppna år 2015.

Det är främst fyra huvuddelar som bildar Canopy by Hilton:

Bra områden: Canopy by Hilton ska bli en naturlig del i området genom design, mat, dryck, konst och lokalkännedom.

Komfort och design: Öppen, välkomnande lobby och med varma, inbjudande och komfortabla rum.

Mer värde inkluderat i priset: Viktiga saker som trådlöst internet och frukost är inkluderat i priset men även saker som en lokal välkomstgåva samt provsmakning av öl, vin eller någon spritsort på kvällen.

En positiv servicekultur: Med en ”positively yours”-servicekultur är det entusiaster som står för servicen och bemötandet på hotellet.

– Canopy by Hilton ska erbjuda mer valmöjligheter och kontroll för våra hotellgäster än någonsin tidigare, från en mobil direkttillrummet-ankomst till överraskningar under vistelsen, säger Jim Holthouser, Executive Vice President, Global Brands, Hilton Worldwide.

Canopy by Hilton kommer huvudsakligen öppna i USA i städer so Washington, Portland och Miami men även i London i Storbritannien. Ännu har man dock inte nämnt var i London hotellet kommer ligga.

Canopy by Hilton design

Canopy by Hilton

Foto: (c) 2014 Hilton Worldwide

Canopy by Hilton Portland Lobby

Canopy by Hilton Portland

Foto: (c) 2014 Hilton Worldwide

Canopy by Hilton headphones

Canopy by Hilton

Foto: (c) 2014 Hilton Worldwide

Canopy by Hilton sign

Canopy by Hilton

Foto: (c) 2014 Hilton Worldwide

Canopy by Hilton presentation

Canopy by Hilton

Foto: (c) 2014 Hilton Worldwide