Zika virus i Brasilien

Diskussion i 'Övrigt' startad av Cristoffer Cedergren, 18 Juli 2016.

1. Mina brasilianska vänners kommentar på Zika: det är vinter nu (under 10 grader på nätterna) och det finns inte en myggjävel nånstans.

Thomasn gillar detta.
  2. Golfkillen

Golfkillen Medlem

I Centralamerika?

3. Det är vinter söder om ekvatorn. Det jag menar är att zika är uppshosat i media och inget farligt om du inte är gravid kvinna. Farligare att inte tvätta händerna innan du äter här hemma

4. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag har nu varit några gånger i Brasilien och alla där tar myggorna på allvar, MEN...de var inte riktigt så oroliga för Zika utan Dengue-febern. Under min tid senast fanns det tusentals som, och det gick en del fyrk till skydd. Trots det blev jag flera gånger biten av myggor men verkar som jag är safe (knock knock...) I Bahia så dog det folk varje dag pga denguen. Tänk på folk som inte har råd med skydd

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  5. Ja, Dengue är det stora hotet. Myggorna lägger ägg i vattenpölar, därför jobbar militären med att bekämpa vattenpölar.

6. Napapijri

Napapijri Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var i Brasilien i juni och vi såg inte en enda mygga på två veckor i Sao Paulo och Rio de Janeiro. Den kollektiva masspsykosen inför OS är extremt överdriven och de idrottare som ställer in sitt deltagande (golfare, tennisspelare) gör det enbart för att det inte finns några prispengar.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  7. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl samma mygga som kan sprida bägge sjukdomarna ? Att ta bort/försämra möjligheten
    för myggorna att föröka sig är utmärkt !

8. Det är ju grejt om den gode moderatorn inte bara lyfter ur mitt svar och gör en ny tråd utan också det jag svarade på, annars ser det konstigt ut. Tack

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Förtydligande:
    Denna tråd har brutits ut från en annan tråd som inte hade något med Brasilien att göra, därav kan det se lite konstigt ut med att man nämner centralamerika i andra posten. Hoppas alla har överseende med detta.
    Har ni input eller frågor vad gäller zika-viruset och dess spridning i Brasilien så är det här en bra tråd att använda.

Och som vanligt när man vill påkalla en moderators uppmärksamhet är det bäst att använda Anmäl-knappen för att vi inte ska missa vad som skrivs (nu var det någon annan som anmälde denna tråd så att vi såg kommentaren)

//Moderator

Cristoffer Cedergren och 011430121 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!