Senaste nytt

Zürich och Swiss Business class till Bangkok

TheEagle

Medlem
Flög till BKK för några dagar sedan med LX. Vi var fyra pax från ARN till ZRH. Samtliga skulle till BKK. Fantastisk service på flygningen. Underbar pasta. Bland det bästa jag käkat i luften.
Från ZRH var det smetat i C. Två pax i F. Exakt samma meny som ovan som var helt ok. Jättebra flygning. Servicen på denna flygning hade kunnat slipats för att ge bästa betyg.
 
Trevligt! Man blir sugen.... Ska göra samma resa i oktober. Hur lång tid tog immigration i BKK med premium access? Är den värd något eller äts tidsvinsten upp av att man behöver vänta på bagaget i en evighet?
 

JonW

Medlem
I

Inflygningen påbörjades och vi landade några minuter före tidtabell på bana 19L innan vi taxade till A-piren som ligger i direkt anslutning till imigration.
Trevlig rapport, bara en detalj ovan jag vill korrigera så ingen annan blir förvirrad:
Det kan inte ha varit A-piren, den är ren inrikes.
Var det nära immigration måste det varit D-piren,
 

JonW

Medlem
Trevligt! Man blir sugen.... Ska göra samma resa i oktober. Hur lång tid tog immigration i BKK med premium access? Är den värd något eller äts tidsvinsten upp av att man behöver vänta på bagaget i en evighet?
Med Fast Track brukar det gå på 2-10 min.
En väsentlig skillnad om man kommer i morgonruschen när det kan ta en timme i ordinarie köer.
Åker man C är bagaget hyfsat snabbt i regel.
 

dino_81

Medlem
Trevligt! Man blir sugen.... Ska göra samma resa i oktober. Hur lång tid tog immigration i BKK med premium access? Är den värd något eller äts tidsvinsten upp av att man behöver vänta på bagaget i en evighet?

Immigration via premium lane gick väldigt fort. I stort sätt folktomt. Således en kort väntan på bagaget. Vi tiden då LX180 landar verkar det vara ganska lugnt på flygplatsen i övrigt även om det var betydligt längre köer vid vanliga immigration. Ingen morgonrush med andra ord.

När jag åker economy (vilket är vanligast för mig) till Bangkok brukar jag kolla på skärmarna för ankommande flyg och vilka bagageband som är dedikerade för dessa flyg. Sedan går man till den immigration som har minst antal ankommande flighter. Det finns två immigration (på var sin sida om premium lane) i concourse D och de flesta väljer den som ligger närmast aktuell flights bagageband i stället för att ta den som har kortast kö/minst ankommande flighter. När man väl har kommit igenom immigration kommer man ju ändå åt alla bagageband även om informationsskyltarna som hänvisar till respektive immigration kan tolkas som att man måste gå till just den immigrationen som ligger närmast aktuellt bagageband.

Trevlig rapport, bara en detalj ovan jag vill korrigera så ingen annan blir förvirrad:
Det kan inte ha varit A-piren, den är ren inrikes.
Var det nära immigration måste det varit D-piren,

Helt rätt, D-piren var/är det. Tack!
 
Toppen