Senaste nytt

Zürich nu lite närmare Stockholm

AABack2ARN

Medlem
Flög LX ARN-ZRH i C (bokningsklass P) för ett tag sedan. 1800 Basic points kom in idag utan att jag behövde efteranmäla dem :))).

Blev dock lite fundersam och kollade upp hur många poäng jag fick senast jag flög den sträckan i en flygning utförd av LX. Och i slutet av 2011 fick jag minsann 2000 basic points för en flygning i P-klass...

Och enligt Great Circle Map är det 925 miles mellan våra bägge städer...

När gjorde landförskjutningen detta jätteskutt som berövat mig på 200 värdefulla poäng???
 

Roger J

Medlem
Enhancement... påminner ju om när SAS skulle öka poänguttaget på uppgraderingar med motiveringen att det "var länge sedan vi höjde".
 

AABack2ARN

Medlem
Ibland undrar man verkligen hur dessa system fungerar under ytan...

925 miles avrundas till 900 medan 5630 miles avrundas till 5700 på LX. Solkart!
 

Senator

Moderator
Mer intressant är det att om du hade bokat LX i P, men flygning utfördes av SAS hade du fått 3000 EB poäng. Go figure!
 

AABack2ARN

Medlem
Japp, bokade hemresan med LX nummer utförd av SAS. Ger 3750 poäng med EBG-bonus. Så nu ger det således mer än 100% extra att göra på det sättet. Fast det är så klart, det kanske är en bonus för att man måste göra arbetet själv med att registrera sina poäng. Verkar som om jag måste efterregistrera denna flygning även denna resa.
 

Randy Marsh

Medlem
Ja, och nu får man snart se på de exta EB-poängen som plåster på såren för att tvingas utstå SAS PLUS istället för SWISS business class. ;)

Trist för de som använder andra bonusprogram än EB dock: de får både en undermålig produkt och kanske färre poäng än vanligt (pga codeshare) om de flyger SK-metall.
 
Toppen