Senaste nytt

Ytterligare en longhaul att annonsera?

CarlT

Medlem
nylanghaulkanske.jpg

Från SAS FB-sida i dag, vet inte om det har diskuterats i någon tråd att det faktiskt verkar bli en ny destination.
 

Jacob

Medlem
Inte för att jag vet vem denna CH är, men har SAS kundtjänst/chat verkligen koll på vilka nya linjer som ska offentliggöras om några månader?

Flygkapaciteten som användes till Bangkok läggs på ökad turtäthet till USA, främst New York och Chicago (redan officiellt), och några nya flygplan kommer inte levereras förrän 2015. LAN-kärran ses bara som back-up med tanke på underhållsbehovet på de existerande flygplanen och som dessutom kommer behöva tas ur trafik när det är dags att installera de nya stolarna.
SAS utökar turtätheten till USA - BusinessClass.se
 

agehall

Medlem
Jag är, precis som Jacob, skeptisk. Kundtjänst/chat har sällan koll på sådana här saker ens efter att det hänt så jag skulle nog ta det hela med en nypa salt.
 

Agö

Medlem
Inte för att jag vet vem denna CH är, men har SAS kundtjänst/chat verkligen koll på vilka nya linjer som ska offentliggöras om några månader?

Flygkapaciteten som användes till Bangkok läggs på ökad turtäthet till USA, främst New York och Chicago (redan officiellt), och några nya flygplan kommer inte levereras förrän 2015. LAN-kärran ses bara som back-up med tanke på underhållsbehovet på de existerande flygplanen och som dessutom kommer behöva tas ur trafik när det är dags att installera de nya stolarna.
SAS utökar turtätheten till USA - BusinessClass.se

Hoppas att du har fel och att SAS överraskar oss!
 

Jacob

Medlem
Hoppas att du har fel och att SAS överraskar oss!
Haha, jag åker gärna på fler presskonferenser om nya långlinjer, det brukar vara skoj. :D Men med tanke på vilken hysh-hysh det brukar vara om större nyheter (sekretessen kring Houston var extrem) undrar jag verkligen om kundtjänst skulle få info om en ny linje så långt i förväg. Annars hoppas jag också på Singapore. ;)
 

taxvalp

Medlem
Haha, jag åker gärna på fler presskonferenser om nya långlinjer, det brukar vara skoj. :D Men med tanke på vilken hysh-hysh det brukar vara om större nyheter (sekretessen kring Houston var extrem) undrar jag verkligen om kundtjänst skulle få info om en ny linje så långt i förväg. Annars hoppas jag också på Singapore. ;)

Lägg därtill att SAS är ett börsnoterat företag med strikta regler kring hur potentiellt kurspåverkande nyheter ska offentliggöras. Att hinta om stora nyheter på FB på detta sätt gillar nog inte börsens kontrollorgan...
 

Jacob

Medlem
Ja e skeptisk..... Jag tror att vi som hänger på BC allmänt har bättre koll än SAS chat/kundtjänst, och i synnerhet Jacob och Martin Björnström.
Lägg därtill att SAS är ett börsnoterat företag med strikta regler kring hur potentiellt kurspåverkande nyheter ska offentliggöras. Att hinta om stora nyheter på FB på detta sätt gillar nog inte börsens kontrollorgan...
Så är det, det finns en rutin för hur det där ska gå till. Annars får vi ju normalt bra information och ofta med möjlighet att ställa frågor, just eftersom det är en så stor målgrupp som läser här i kombination med att vi som driver BusinessClass försöker göra något vettigt av det.

Jag log gott när en nyfiken Eivind Roald (Executive Vice President på SAS) efter presskonferensen om Houstonlinjen kom och ställde sig bakom min skärm och frågade "vad säger dom för något?" :)
 

robban-

Medlem
Väcker liv i denna gamla tråd. Jag flög hem från Frankfurt tidigare ikväll och började bläddra i on board magasinet Scanorama. Fastnade lite vid linjekartan och såg att Singapore nu är inritat/färglagt som en SAS destination. Jag hittar ingenting på sas.se om att de flyger dit, och kan inte minnas att jag sett det i någon annons. Ska dock i ärlighetens namn säga att jag inte har full koll då jag inte reser mycket till Sydostasien, men det ringer ingen bekant klocka.

Har SAS flugit på Singapore länge, är det ett misstag eller en ny linje som ska öppnas?
Scanorama
I senaste numret 05 2014 som finns via länken är det på sid 136-137 utritat som SAS destination medan det i numret innan på sid 136-137 är märkt som codeshare.
 
Toppen