Inte för att jag vet vem denna CH är, men har SAS kundtjänst/chat verkligen koll på vilka nya linjer som ska offentliggöras om några månader?
Flygkapaciteten som användes till Bangkok läggs på ökad turtäthet till USA, främst New York och Chicago (redan officiellt), och några nya flygplan kommer inte levereras förrän 2015. LAN-kärran ses bara som back-up med tanke på underhållsbehovet på de existerande flygplanen och som dessutom kommer behöva tas ur trafik när det är dags att installera de nya stolarna.
SAS utökar turtätheten till USA - BusinessClass.se
Haha, jag åker gärna på fler presskonferenser om nya långlinjer, det brukar vara skoj. Men med tanke på vilken hysh-hysh det brukar vara om större nyheter (sekretessen kring Houston var extrem) undrar jag verkligen om kundtjänst skulle få info om en ny linje så långt i förväg. Annars hoppas jag också på Singapore.Hoppas att du har fel och att SAS överraskar oss!
Haha, jag åker gärna på fler presskonferenser om nya långlinjer, det brukar vara skoj. Men med tanke på vilken hysh-hysh det brukar vara om större nyheter (sekretessen kring Houston var extrem) undrar jag verkligen om kundtjänst skulle få info om en ny linje så långt i förväg. Annars hoppas jag också på Singapore.
Ja e skeptisk..... Jag tror att vi som hänger på BC allmänt har bättre koll än SAS chat/kundtjänst, och i synnerhet Jacob och Martin Björnström.
Så är det, det finns en rutin för hur det där ska gå till. Annars får vi ju normalt bra information och ofta med möjlighet att ställa frågor, just eftersom det är en så stor målgrupp som läser här i kombination med att vi som driver BusinessClass försöker göra något vettigt av det.Lägg därtill att SAS är ett börsnoterat företag med strikta regler kring hur potentiellt kurspåverkande nyheter ska offentliggöras. Att hinta om stora nyheter på FB på detta sätt gillar nog inte börsens kontrollorgan...