Senaste nytt

Ytterligare en försämring i SJ Prio

Jonas C

Medlem
SJ har ännu en gång tagit steget i att försämra vad som kanske redan är Sveriges sämsta bonusprogram SJ Prio. Nu upphör nämligen möjligheten att tjäna poäng på enkelresor köpta i de gråa Regional Automaterna, som finns placerade på stationer runt om i Mälardalen. Med tanke på att dessa biljetter säljs till fullpris så ser jag det som helt oacceptabelt att plocka bort intjäningen på dessa biljetter. SJ själva menar att detta görs som ett av stegen i att göra SJ Prio till ett helt kortlöst program.

Personligen ser jag detta som ytterligare ett argument i att bojkotta SJ Prio, och jag kommer inte att återkvalificera mitt gråa kort.

https://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=15137&a=172012&l=sv
 

Palazzi

Medlem
Det låter ju faktiskt MYCKET märkligt. I.om att jag sedan tidigare bojkottar bolaget så kan jag tyvärr inte förstärka mitt ställningstagande nämnvärt;)
 
Riktigt illa SJ! Nu väljer jag bussen framför tåget på mina resor till Sörmland. Till Gävle blir jag illa tvungen att välja tåget om jag inte hyr en bil. Till övriga destinationer väljer jag SAS. SJ har mycket att lära hos t ex. SAS med sitt Eurobonus program. Man kan välja att göra SJ-prio till ett kortlöst program, inget fel med det. Men kan man inte uppdatera det uråldriga systemet "Stina" till något modernare? På alla flygbolag jag känner till räcker det att du knappar in ditt bonusnummer i bokningen. Det borde väl inte vara en omöjlighet för SJ att impementera i sina automater, eller? För att inte prata om allt strul när man ska försöka välja sittplats på hemsidan. OMG! Jag påpekade detta för en kundtjänsteman från callcentret i Ånge, förklarade ganska så syrligt (ska tilläggas) att det tog kortare tid för mig att boka multi flygbiljetter till/från och inom USA än vad det tog att boka Stockholm-Sundsvall t/r. Då la han på...*skratt*. Det slutade med att högsta chefen fick ringa upp mig och be om ursäkt för det bemötande jag råkade ut för och blev vippad med uppgraderade måltider både till och från Sundsvall. Men trots det var det sista gången jag valde tåget... Men det är en annan historia.
 

FF#1

Medlem
Suck... men det är väl inget nytt, har max 25% framgång på att få prio poäng på biljetter köpta i de automaterna som det är nu.
Det enda som är bra med det Svarta kortet är att jag brukar "gratisfika" där innan jag hoppar på pendeln eller tar en taxi på Stockholms C
 

rvarttinen

Medlem
Har ett SJ-prio (grå...) i och med att jag reser dagligen med dem (på månadsbiljett). Men, jag ser nog inte SJ-Prio som något bonusprogram.. får se om jag kom upp några nivåer som ger nåt'... kanske blir det "gratisfika" vad det lider...
 
Toppen