Jag brukar undvika Yotel till varje pris, men eftersom Mercure Terminal West har stängt i ett par månader (Schiphol bygger om nattetid), så hade jag inget alternativ för ett par veckor sedan.
På grund av dåliga erfarenheter med överbokning ringde jag upp dem på morgonen innan jag ankom till Schiphol för att försäkra mig att jag inte skulle råka ut för liknande problem. Ingen aning om det har med saken att göra, men jag fick i alla fall rum #1, som är anpassat för rullstolsbundna gäster. Rummet var nästan lika stort som ett vanligt hotellrum, och badrummet var enormt. Trevligt att jag fick ett rum som jag kunde röra mig i.
Check-in maskinerna som syns på översta bilden hade av någon anledning försvunnit, bara hål i väggen kvar.
Yotel är ett riktigt high-tech hotel, rummen har hur många knappar som helst som man kan trycka på. Jag blev därför förvånad när receptionisten frågade om jag önskade väckning, och sedan tog fram en väckarklocka. Denna ställde hon personligen in på önskad tid. Jag blev ännu mer förvånad när jag vaknade, 24 minuter efter önskad tid! Inte ett ljud från väckarklockan. Jag hade 6 minuter på mig att lämna rummet. Tur att det fanns en KLM lounge i närheten med dusch osv.
WiFi var gratis, och fungerade utmärkt.
€132 för 8 timmar är för övrigt hutlöst, det är 30% mer än vad Mercure tar för 13 timmar.
Johan