Wikivoyage - reseguider á la Wikipedia

Diskussion i 'Övrigt' startad av Martin Björnström, 16 Januari 2013.

1. Har ni sett detta?

Welcome to Wikivoyage,the free, worldwide travel guide that anyone can edit.
    Wikivoyage

Låter som ett vinnande koncept - vad tror ni?

1 person likes this.
  2. Utmärkt koncept! För mindre kända platser, som annars inte fått någon exponering, är det helt klart rätt väg att gå. Kan tänka mig att skriva i information själv, på den svenska "versionen".

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det inte ungefär samma sak som wikitravel.com ?

4. mattssok

mattssok Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja rätt lika, från wikipedia:

In 2006, Internet Brands bought the WikiTravel trademark and servers and later introduced advertising to the website.This move met opposition from users, with many German and Italian editors leaving for a newly-established wiki, Wikivoyage.
    ...
    In 2012, a large portion of the editing community left and brought their contributions to the Wikivoyage project, which was relaunched as a Wikimedia Foundation-hosted project in January 2013

Så det verkar som att wikivoyage är dit man ska gå nuförtiden.

1 person likes this.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, är det reklam på wikitravel alltså? Det har jag aldrig märkt.

6. Var på väg att säga det samma, men det ligger visst en smal spalt längst till höger hos mig, inget som stör dock. Har använt wikitravel i flera år och har egentligen inget att klaga på.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!